W czerwcu projektanci firmy BASF zaprezentowali swoją nową kolekcję trendów kolorystycznych dla branży motoryzacyjnej. "Keep It Real" pokazuje kolory, które oddadzą ducha przyszłości. Choć produkcja samochodów z użyciem nowych kolorów dla motoryzacji jeszcze się nie rozpoczęła, marka Glasurit firmy BASF już dziś pracuje nad udostępnieniem doskonałego rozwiązania renowacyjnego.
Potrzeba zachowania autentyczności w świecie, w którym technologia zaciera granice pomiędzy prawdą i fikcją, jest w firmie BASF siłą napędową kampanii "Keep It Real" dotyczącej trendów kolorystycznych 2018–2019 w branży motoryzacyjnej. Projektanci z działu powłok firmy BASF przełożyli te obserwacje na kolekcję 65 kolorów pojazdów. Centralnym jej punktem są odcienie szarości i błękitu. Achromatyczne kolory są łączone ze złożonymi efektami stanowiącymi kolorowe i naturalne akcenty i reprezentującymi połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym.
Ponadto BASF stawia czoło przyszłej mobilności poprzez nieustanny rozwój powłok funkcjonalnych. Wybrane kolory z kolekcji posiadają system, który zmniejsza stopień nagrzewania się powierzchni pojazdu, co ogranicza wzrost temperatury we wnętrzu. Dalsze innowacje to m.in. kolory o najnowocześniejszej funkcjonalności, która bez uszczerbku dla wizualnej atrakcyjności powłoki – zwiększa współczynnik odbicia światła, poprawiając skuteczność technologii LiDAR, wykorzystywanej do pomiaru prędkości i odległości.
Ludzie w regionie Azji i Pacyfiku mają ambiwalentny stosunek do technologii. Chętnie udostępniają swoje dane osobowe firmom, które ułatwiają codzienne życie i nawiązują więzi emocjonalne z maszynami o sztucznej inteligencji. Jednocześnie przestrzenie publiczne w miastach ulegają przekształceniom na skutek pragnienia kontaktów i relacji międzyludzkich w rzeczywistym świecie. Gray Ambivalence, ostry szary metalik, oznacza włączenie wysoko wydajnej technologii do codziennego życia.
Błędy są akceptowane jako element ludzkiej natury, a różnorodność jest ceniona. Połączenie pomiędzy światem rzeczywistym i wirtualnym, a także relacja pomiędzy Ziemią i kosmosem zostały uchwycone w kluczowym kolorze BASF w Ameryce Północnej, Atomium Sky, czyli mocno nasyconym błękicie o średniej wielkości ziarna, która przechodzi w bardziej stonowany, półprzezroczysty odcień przy obserwacji pod większym kątem. Ten kolor emanuje wesołością, pokazuje ducha przyszłości i postępowe nastawienie.
Kolory dla Ameryki Południowej oferują wizualne połączenie z różnorodnością regionu. Dwie spośród najpopularniejszych przestrzeni barw na rynku motoryzacyjnym – czerń i biel – są przekształcane w eleganckie, eklektyczne lakiery samochodowe. Coriolis Force, kluczowy kolor w regionie, odzwierciedla kultywowanie i poszanowanie tradycyjnego rzemiosła, jak i wiedzy przekazywanej z pokolenia na pokolenie.
Kolekcja trendów kolorystycznych BASF dostarcza potrzebne producentom samochodów informacje o tym, jakie światy i efekty kolorystyczne będą zgodne z duchem czasu w niedalekiej przyszłości. To ważne, gdyż producenci samochodów używają nowych kolorów, by nadać swoim nowym modelom charakterystyczny wygląd – taki, który będzie dobrze przyjmowany przez potencjalnych nabywców za trzy do pięciu lat.
Glasurit, jako marka premium firmy BASF mająca doskonałe opinie wśród producentów samochodów, jest zawsze na bieżąco w zakresie wszystkich etapów opracowywania produktu. Dzięki tak ścisłemu zaangażowaniu Glasurit może korzystać z technologii i know-how dotyczących produkcji powłok OEM, aby już na wczesnym etapie tworzyć doskonałe rozwiązania renowacyjne. Bezpośrednio korzystają na tym klienci marki, którzy mogą mieć pewność, że rozwiązania najwyższej jakości będą dostępne również dla najnowszych powłok OEM oraz kolorów specjalnych na każdym kontynencie.
0 komentarzy dodaj komentarz