Firma Denso wprowadziła do swej oferty tę nową linię produktów. Dostępnych jest już 11 nowych ich numerów katalogowych. Mają one 119 zastosowań w 6 milionach pojazdów i zastępują 11 numerów katalogowych OE.
Czujnik MAP mierzy aktualne ciśnienie panujące w kolektorze dolotowym dla zapewnienia dokładnej regulacji składu mieszanki powietrza i paliwa. Czujniki MAP Denso są kompaktowe, przystosowane do masowej produkcji, oparte na elementach próżniowych z półprzewodnikiem piezoelektrycznym. Ciśnienie jest w nich mierzone na podstawie odkształceń warstwy krzemu, którą pokryty jest chip, przez piezoelement wytwarzający napięcie podczas odkształcania.
Uproszczona budowa tych produktów wykorzystuje bezpośredni montaż chipów i obwodów elektrycznych w obudowie z polisiarczku fenylenu (PPS-G40), aby zmniejszyć liczbę komponentów do minimalnej ilości.
W chipach zastosowano zastrzeżoną przez Denso patentem technologię redukcji szumów, do której nie są potrzebne żadne dodatkowe komponenty.
Przyłącze elektryczne nie wymaga lutowania, ponieważ w konstrukcji użyto mikropołączeń drutowych niezawierających ołowiu, a zapewniających większą niezawodność.
Nowe czujniki Denso mają zastosowanie głównie w pojazdach marek Honda, Subaru i Toyota (szczegóły w tabeli).
Poprawne funkcjonowanie czujników zapewnia opracowana przez Denso specjalna struktura powierzchni, absorbująca uderzenia. Zawiera ona dwie warstwy, z których jedna wykonana jest z żelu, a druga z gumy, co chroni czujnik przed oddziaływaniem czynników mechanicznych.
Wszystkie części Denso oferowane w ramach programu systemów sterowania silnikiem (EMS), a więc sondy lambda, cewki zapłonowe, masowe przepływomierze powietrza (MAF), pompy paliwa, zawory układu recyrkulacji spalin (EGR), czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT) i czujniki ciśnienia absolutnego (MAP) – wykorzystują oryginalne technologie Denso, zapewniające łatwy montaż oraz niezawodność i wysoką wydajność pracy. Firma opracowała na przykład pierwszy na świecie zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) połączony z zaworem przepustnicy wlotu powietrza. Ten o połowę mniejszy od standardowych zawór EGR pomaga obniżyć emisję spalin silników Diesla. Denso wprowadziło też na rynek pierwsze na świecie masowe przepływomierze powietrza (MAF) umieszczane w przewodzie dolotowym silnika, co pozwoliło zmniejszyć ich rozmiar oraz wagę i ułatwiło montaż. Denso opracowało również pierwsze sondy lambda, zbierające informacje o rzeczywistym i wymaganym składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
Firmowe doświadczenie sprawia, iż części EMS Denso są fabrycznie montowane przez czołowych producentów samochodów na całym świecie.
Więcej informacji o częściach Denso do systemów sterowania silnikiem (EMS) umieszczono na stronie www.denso-am.pl
0 komentarzy dodaj komentarz