W ostatni weekend po raz pierwszy w historii europejskiej serii NASCAR odbyły się wyścigi Oval World Challenge.
7. i 8. runda NASCAR Whelen Euro Series na francuskim torze Tour Speedway były jedyną w tym roku okazją do obejrzenia rywalizacji kierowców na owalnym torze w Europie.
Relację z kwalifikacji i wyścigów można obejrzeć na stronie internetowej marki MOOG, oficjalnego dostawcy części układu kierowniczego i zawieszenia dla kierowców wyścigów NASCAR (www.moogparts.pl/nascar/france-race/livestream.html).
Podczas wyścigów Oval World Challenge zasady obowiązujące w kwalifikacjach i półfinałach nawiązywały do przebiegu zawodów Daytona 500. W sobotę oraz niedzielę obyło się po sześć wyścigów. Po piątkowych kwalifikacjach kierowcy każdej dywizji zostali podzieleni na dwie grupy. Dziesięciu najlepszych zawodników z każdego półfinału dywizji awansowało do decydującej walki na torze.
We Francji najszybszym kierowcą dywizji Elite 1 został Alon Day (CAAL Racing Toyota Camry), dla którego było to 14. zwycięstwo w zawodach NWES (a pierwsze na torze owalnym). Z kolei w Elite 2 triumfował Francuz Ulysse Delsaux (Tepac RDV Compétition Toyota Camry).
W organizowanych od 2012 roku wyścigach NASCAR Whelen Euro Series rywalizują samochody homologowane według specyfikacji NASCAR, napędzane silnikami V8 o mocy 400 KM. Mistrzostwa są prowadzone w dwóch dywizjach: Elite 1 (dla kierowców zawodowych i półzawodowych) oraz Elite 2 (dla młodych kierowców oraz uczestników sklasyfikowanych na poziomach Srebrnym i Brązowym). W 2017 roku wyścigi NASCAR Whelen Euro Series obejrzało 150 000 osób.
Kalendarz EuroNASCAR 2018 obejmuje 12 rund na torach drogowych w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Belgii oraz jednym torze owalnym we Francji. Sezon zakończy runda finałowa na Circuit Zolder w Belgii. Do rywalizacji dołączyły nowe zespoły i kilku doświadczonych kierowców; należy do nich Maciej Dreszer z zespołu CAAL Racing.
0 komentarzy dodaj komentarz