Na konferencji w dniu 8 marca 2018 w Warszawie Continental Opony Polska – oddział koncernu Continental – zaprezentował najważniejsze trendy na rynkach opon w Polsce i Europie, a także najnowsze plany rozwoju firmy.
Rynek opon 2017
W całej Europie w 2017 roku sprzedano o 0,6% mniej opon do samochodów osobowych niż przed rokiem. W Polsce natomiast odnotowano najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży (na poziomie 7,1%). Najszybciej rozwijał się segment opon Ultra High Performance (UHP do aut o wysokich osiągach), których sprzedano w Europie o 4,2% opon więcej niż w ubiegłym roku. Segment ten w naszym kraju odnotował 13% wzrost i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. Z kolei cały rynek opon ciężarowych utrzymuje się na stabilnym poziomie, odnotowując niewielkie wahania do 0,2% wzrostu.
Więcej e-samochodów
Wśród samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym w 2017 roku w Europie odnotowano wzrost o 50% liczby rejestracji w stosunku do roku poprzedniego. Także w Polsce mamy ich coraz więcej. W 2017 roku zarejestrowano u nas 7,5 razy więcej pojazdów elektrycznych i 4 razy więcej aut hybrydowych w porównaniu z 2014 rokiem.
Polskie zakupy w Internecie
W 2017 roku co drugi internauta w Polsce robił zakupy w Internecie, a 22% sprzedaży opon w naszym kraju jest generowana właśnie przez ten kanał. Ponadto aż 60% naszych konsumentów przed zakupem szuka w sieci informacji, opinii, rekomendacji i referencji na temat opon.
Sieć BestDrive w Polsce
Continental Opony Polska nie tylko dostarcza opony do różnych rodzajów i modeli pojazdów, lecz także oferuje profesjonalne usługi serwisowe pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. W 2018 roku polski oddział Continental planuje dalszy rozwój tej sieci, która obecnie zrzesza 43 serwisy firmowe na terenie całej Polski. W planach jest m.in. zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.
Nowość: opony rolnicze
Ważnym krokiem w rozwoju koncernu w Polsce jest wprowadzenie do oferty w 2018 roku opon do maszyn rolniczych, ciągników i kombajnów. Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24–48 cali, zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności, z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku.
Nowa opona Continental PremiumContact 6 |
Inwestycja w logistyczną doskonałość
Stale rosnąca sprzedaż i poszerzenie asortymentu sprawiły, że Continental Opony Polska podjął decyzję zwiększenia powierzchni swego magazynu w Mszczonowie o 50% oraz wdrożenia innowacyjnego systemu jego zarządzania, wykorzystującego technologie bezprzewodowe, terminale dotykowe zamontowane na wózkach widłowych i skanery kodów kreskowych. Dzięki temu czas realizacji dostaw zostanie skrócony nawet o 3 godziny. Wartość tej inwestycji w 2018 roku przekroczy 3 miliony złotych.
Dalszy rozwój firmy i skali jej działania
O dotychczasowych i planowanych polskich osiągnięciach firmy mówił na konferencji Dariusz Wójcik, dyrektor generalny Continental Opony Polska. W ciągu ostatnich 5 lat firma Continental Opony Polska zatrudniła ponad 50 pracowników z wysokim potencjałem kwalifikacji. Awansują oni, zmieniają obszary odpowiedzialności i stale się rozwijają. Wyniki przeprowadzonego w 2017 roku Badania Satysfakcji Pracowników (BasicsLive) potwierdziły wysoki poziom trwałego zaangażowania zatrudnionych – aż 93%, a także bardzo dobrą ocenę przywództwa (91%) w polskim oddziale koncernu Continental.
Nowość w krajowej ofercie
Jest nią oferowana w 131 rozmiarach od 16 do 22 cali opona PremiumContact 6, przeznaczona do samochodów osobowych. Zapewnia lepsze prowadzenie pojazdu, niskie opory toczenia, zmniejszoną emisję hałasu oraz znacznie zwiększony przebieg. Pozwala więc na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Ponadto wysoka skuteczność hamowania i dobre właściwości jezdne zapewniają bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Do sprzedaży detalicznej w Polsce produkt ten trafi na początku 2019 roku.
0 komentarzy dodaj komentarz