Sektor motoryzacyjny stał się jedną z głównych gałęzi przemysłu w Polsce: odpowiada on już za ponad 11 proc. łącznej wartości produkcji przemysłowej.
Lepszymi wynikami mogą pochwalić się Czechy i Słowacja. Nasi sąsiedzi dzięki zachętom podatkowym i sprawnemu przyciąganiu inwestycji produkują znacznie więcej samochodów niż w 2008 roku, kiedy Polska była pod tym względem liderem.
– W przypadku Polski znacząca jest produkcja części samochodowych. Obecnie jesteśmy wiodącym krajem w tym zakresie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Produkujemy także same pojazdy, w tym samochody dostawcze – czemu sprzyja inwestycja Volkswagena i produkcja nowego modelu Crafter – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Regionie Europy Centralnej – Perspektywy sektora motoryzacyjnego są obiecujące. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów szacuje, że w tym roku w Unii Europejskiej wzrośnie sprzedaż samochodów osobowych w przedziale 1,5–2 proc. Po trzech kwartałach 2017 roku odnotowujemy już wzrost sprzedaży nowych aut o blisko 4 proc. To, co dzieje się nie tylko w Polsce i krajach sąsiednich, ale w Europie Zachodniej, jest kluczowe dla naszej produkcji. W krajach zachodnioeuropejskich sprzedaje się ok. dziesięciokrotnie więcej pojazdów osobowych niż we wszystkich państwach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – wskazał Sielewicz.
Więcej informacji: enewsroom.pl/linkwww.php?v=a2c5d4d109ae108e60ad8ec2cc89dc74
0 komentarzy dodaj komentarz