Wiele serwisów samochodowych przyzwyczaja się do swojego wizerunku i wdrożonych procedur. Pojazdy są jednak coraz bardziej skomplikowane, a ich użytkownicy bardziej wymagający. Wymusza to na serwisie ciągłe zmiany.
Do obsługi samochodów wystarczy unowocześnianie sprzętu, a powtarzające się problem z naprawą skłaniają do poszukiwania wiedzy. Trudniej jest natomiast sprostać życzeniom klientów. Nie zawsze komunikują oni swoje oczekiwania, a tymczasem ich zadowolenie wpływa bezpośrednio na to, czy będą akceptować koszty naprawy, wrócą do placówki i polecą ją znajomym.
Jak sprawdzić, czy warsztat spełnia oczekiwania kierowców i czy jego oferta jest w stanie sprostać realiom rynku? Odpowiedzią może być system audytowy proponowany serwisom przez Inter Cars. Dzięki temu narzędziu serwis dostaje pełną informację o swoich mocnych stronach, a także o elementach wymagających poprawy.
Audyt przeprowadzono m.in. w firmie LAVER Anna Szachnowska z Wrocławia. (http://laver.wroclaw.pl/). Serwis działa od 2010 roku, obsługując samochody osobowe i dostawcze. Pierwsza wizyta audytora potwierdziła wysoką jakość usług, ale pojawiły się też elementy wymagające poprawy.
Po audycie w biurze obsługi klienta pojawiły się między innymi dodatkowe materiały wspomagające sprzedaż, akcje promocyjne dla klientów oraz dodatkowe miejsce na podstawowe towary, które każdy kierowca może kupić dodatkowo. Dzięki sugestiom audytora dopracowane zostały procesy obsługi klientów.
Zmiany w biurze obsługi spowodowały, że część procesów wewnętrznych musiała ulec przemodelowaniu. Kolejnym krokiem było więc przyjrzenie się hali napraw. Okazało się, że i tu można kilka rzeczy zrobić inaczej. Usystematyzowanie pracy, wprowadzenie dodatkowych kart przeglądowych czy też uporządkowanie gospodarki odpadami niebezpiecznymi pozytywnie wpłynęło na pracę i bezpieczeństwo serwisu.
0 komentarzy dodaj komentarz