Krótki czas naprawy jest ważniejszy od kosztów, a na wybór warsztatu wyraźnie wpływają opinie rodziny lub znajomych – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Mobil 1 wśród kierowców z Polski, Niemiec, Francji i Włoch.
Badanie pokazujące różnice w sposobie wyboru serwisu samochodowego zbiegło się w czasie z otwarciem dwutysięcznego europejskiego warsztatu działającego w ramach programu Mobil 1 Workshop.
Ankieta pokazuje, że 90% respondentów z Polski wie, dokąd należy udać się po fachową poradę. Około połowa respondentów wybiera warsztat samochodowy w ciągu 4 godzin, a co czwarty nie poświęca na to więcej niż godziny. Polacy ostrożniej niż kierowcy z innych krajów wydają pieniądze na serwis. W Niemczech 30% klientów wybiera warsztat bez analizowania wydatków domowych i kosztów naprawy. W Polsce postępuje tak tylko co dziesiąty kierowca.
Zaufanie jest sprawą kluczową przy wyborze warsztatu w każdym kraju. Jednak Polskę wyróżnia wysoka pozycja wyboru serwisu samochodowego z polecenia. Rekomendacja rodziny lub znajomych jest ważna dla 54% respondentów z Polski (w porównaniu do 49% kierowców z Niemiec, 37% z Francji i 35% z Włoch).
Co z kolei decyduje o ponownej wizycie w warsztacie? We wszystkich krajach kierowcy najczęściej wskazywali na jakość serwisu (83,5%), ale w Polsce duże znaczenie miał również czas naprawy (66%), który okazał się ważniejszy nawet od kosztów usługi (63%). Dla 34% rodzimych kierowców znaczenie ma także to, czy warsztat używa produktów marek premium (w porównaniu z 31% we Włoszech, 19% we Francji oraz 16% w Niemczech).
Podobieństwo w zachowaniu kierowców z różnych krajów widać w priorytetach towarzyszących wyjazdom rodzinnym. Bez względu na miejsce zamieszkania najwięcej uwagi poświęca się kontroli stanu technicznego samochodu (między innymi sprawdzaniu poziomu oleju i ciśnienia w oponach). Na drugim miejscu znalazło się planowanie trasy: ta kwestia ma dla Polaków większe znaczenie. Przed wyjazdem w podróż trasę planuje 75% respondentów z Polski w porównaniu do 65% uczestników badania z Niemiec, 63% z Włoch oraz 61% z Francji.
Badanie 3GEM Research & Insights przeprowadzono w październiku br. w grupie 4000 kierowców (po 1000 osób z Polski, Francji, Niemiec i Włoch).
0 komentarzy dodaj komentarz