Ingenium to nazwa gamy czterocylindrowych silników, które od 2015 roku produkuje spółka Jaguar Land Rover.
Nowy, 2-litrowy silnik wykorzystywany jest w dwóch modelach: Range Rover Sport oraz Land Rover Discovery. Dzięki nowej turbosprężarce R2S firmy BorgWarner silnik charakteryzuje się wysoką wydajnością oraz niskim zużyciem paliwa.
Silnik generuje moc 237 KM (177 kW). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm jest dostępny już przy 1500 obr./min. W efekcie ponaddwutonowy Range Rover Sport przyspiesza od 0 do prawie 100 km/h w 8 sekund (a maksymalna prędkość wynosi 205 km/h). Dieslowski SUV spala około 6 l paliwa na 100 km.
Osiągnięcie takiej wydajności umożliwia regulowany dwustopniowy system turbodoładowania firmy BorgWarner. Zawiera on dwie szeregowo rozmieszczone turbosprężarki: jedną z technologią VTG (zmienna geometria turbiny) oraz większą B03.
Mniejsza, wysokociśnieniowa turbosprężarka zapewnia natychmiastową reakcję przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Dzięki mechanizmowi VTG szybko zwiększa się ciśnienie w układzie. Odpowiednie warunki pracy zapewnia elektryczny siłownik (aktuator) przez optymalne ustawienie łopatek. Podczas wzrostu prędkości obrotowej silnika klapka sterownicza turbiny w coraz większym stopniu przekierowuje strumień gazów spalinowych do większej turbosprężarki niskociśnieniowej, która przy wyższych obrotach przejmuje całą pracę.
Turbosprężarki R2S dostępne są w sieci sprzedaży Inter Cars.
0 komentarzy dodaj komentarz