Firma SKF wprowadza do sprzedaży nowe, zmodyfikowane zestawy piast koła.
W starszych modelach Renault, takich jak Clio II czy Megane I w konstrukcji OE (77 01 463 523), stosowany jest uszczelniacz z osiową wargą od strony montażowej piasty. Zestaw SKF VKBA 969 stosuje uszczelniacz o podwójnej wardze na obu stronach piasty, co eliminuje ryzyko niewłaściwego założenia, a tym samym ułatwia i przyspiesza wymianę.
Z kolei w modelach Renault Espace I/II, Megane I, Safrane i Scenic stosowana była piasta z uszczelnieniem osiowym (OE 77 01 204 667). W jej miejsce SKF proponuje nową konstrukcję (VKBA 968), w której także zastosowano uszczelnienie z podwójną wargą. Różnice widoczne są również w sposobie obrobienia korpusu piasty, jednak nie zmienia to jej mocowania.
Pierścień uszczelniający występuje teraz w zestawie piasty koła SKF VKBA 3568 (partie produktów od kodu 13O). Bez względu na stopień zużycia pierścienia, należy go obowiązkowo zdemontować i wymienić na nowy podczas wymiany piasty. Zestaw ten przeznaczony jest do wybranych modeli aut Skoda Fabia i Volkswagen Polo, w których fabrycznie stosowano piastę o numerach OE 6Q0 407 621 AB, 6Q0 407 621 BK, 6Q0 407 621 BP i osobny pierścień uszczelniający 6Q0 407 623 C.
Zestaw o podobnej zawartości (partie produktów od kodu 24O) firma SKF przygotowała do pojazdów Audi A1 i A2, SEAT Cordoba, Ibiza IV/V i Toledo IV, Skoda Fabia, Rapid i Roomster oraz Volkswagen Fox i Polo. Nowa referencja VKBA 3569 odpowiada oryginalnej piaście 6C0 407 621 i 6R0 407 621 A oraz uszczelnieniu 6Q0 407 623 E.
Firma SKF udoskonaliła również konstrukcję piasty koła do wybranych modeli Alfa Romeo 159, Brera i Spider (nr OE 71753815). Zmiany w referencji VKBA 6582 dotyczą wewnętrznego kołnierza piasty koła przy zachowaniu dotychczasowego sposobu montażu.
Częścią zestawu VKBA 3601 (partie produktów od kodu 214N) został pierścień ABS, który należy obowiązkowo wymienić razem z nową piastą koła. Referencja ta przeznaczona jest do wybranych modeli Opel/Vauxhall Corsa C i Tigra, w którym stosowano elementy o nr OE 16 04 007 i 9296286.
Nowy zestaw (VKBA 3667) opracowano do BMW 3 i Z4. Zawiera on zmodyfikowany korpus z podwójnym uszczelnieniem kasetowym oraz dekielek, który jest integralną częścią konstrukcji, a jego montaż jest obowiązkowy. Przed przystąpieniem do wymiany bezwzględnie należy zdemontować oryginalną osłonę ochronną zamontowaną na zwrotnicy. Wymienione modele BMW fabrycznie wyposażone były w łożysko (31 22 6 757 024), osłonę (31 20 6 777 788) i dekielek (31 20 6 777 789).
0 komentarzy dodaj komentarz