Ravenol SDT Super Duty Truck SAE 10W-40 jest syntetycznym olejem niskopopiołowym (Low SAPS) do silników wysokoprężnych pracujących w najcięższych warunkach.
Olej sprawdza się w silnikach Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 i Euro 6 w połączeniu z olejem napędowym o zawartości siarki do 500 ppm. Może być wykorzystywany w nowoczesnych samochodach ciężarowych i autach terenowych klasy Tier 4 (m.in. w pojazdach marek Caterpillar, Cummins, DAF, Dynapac, Iveco, John Deere, Liebherr, Mercedes- Benz, MTU, Scania i Volvo).
Jako olej silnikowy typu SHPD (Super High Performance Diesel) środek przeznaczony jest do stosowania w silnikach wyposażonych zarówno w filtr cząstek i katalizator spalin, jak i bez tych urządzeń.
Ravenol SDT Super Duty Truck SAE 10W-40 charakteryzuje się niską zawartością siarki, fosforu i popiołu. Środek ma zwiększoną odporność na utlenianie i ścinanie oraz polepszoną zdolność separacji powietrza. Olej zapewnia niezawodny rozruch na zimno przy niskich temperaturach zewnętrznych i pełną smarowność przy wysokich temperaturach roboczych. Zmniejsza także straty tarciowe i zużycie. SDT Super Duty Truck SAE 10W-40 jako pierwszy europejski olej silnikowy uzyskał licencję API wraz ze specyfikacją API CK-4 i API CJ-4.
Opisywany olej ma dopuszczenia Volvo VDS-4.5, Renault VI RLD-4 i Mack EOS-4.5. Otrzymał też zalecenia MB 228.51, MTU typ 3.1, Cummins CES 20081, Deutz DQC IV-10 LA, Detroit Diesel 93K218, Caterpillar ECF-3.
0 komentarzy dodaj komentarz