Olej w układzie wspomagania traktowany jest bardzo często jak środek, którego nie powinno się wymieniać – nie jest to oczywiście prawdą. Olej w układzie wspomagania zużywa się tak jak każdy inny środek smarny, chociażby poprzez utlenianie.
Praktyka dowodzi, że wymiana oleju pozwala zapobiegać typowym usterkom układu wspomagania takim, jak głośna praca pompy wspomagania, nienaturalny opór podczas "kręcenia" kierownicą. Olej do układu wspomagania należy dobierać zgodnie z zaleceniem. Jeżeli nie znamy specyfikacji wystarczy skorzystać z bardzo wygodnego narzędzia, jakim jest katalog doboru oleju dostępny na stronie www.liqui-moly.pl. Często stosowanym olejem do układu wspomagania jest Top Tec ATF 1100.
Najważniejsze cechy oleju Top Tec ATF 1100:
TOP TEC
ATF 1100 1L
nr art. 3651
Dziś nie trzeba już nikogo przekonywać do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jeszcze do niedawna był to temat tabu. Na szczęście już tak nie jest. Powszechna wiedza o tym, że olej tego typu pracuje chwilowo pod bardzo dużymi obciążeniami termicznymi, ulega utlenianiu i zanieczyszczaniu ścierem metalowym definitywnie wskazuje konieczność jego wymiany. Jak powszechnie wiadomo, można to zrobić metodą dynamiczną z wykorzystaniem urządzenia Gear Tronic ATX 180, albo metodą statyczną. Ważne jest to, żeby zastosować odpowiedni olej spełniający wymaganie producenta. Najlepiej jest korzystać z katalogu doboru oleju na stronie www.liqui-moly.pl. Bardzo popularnym olejem do automatycznych skrzyń biegów jest olej Top Tec ATF 1200.
TOP TEC
ATF 1200 1L
nr art. 3681
Wycieki z układu wspomagania to częsta przypadłość wielu pojazdów. Związane jest to z tym, że uszczelniacze podlegają naturalnemu zużyciu. Dlatego nie powinno dziwić, że w kilkunastoletnim samochodzie mogą pojawić się takie wycieki. Jeżeli zauważymy ubytek oleju należy niezwłocznie dodać do zbiorniczka wyrównawczego specjalny dodatek do układów wspomagania firmy Liqui Moly art. nr 1099, jego zadaniem jest zwiększenie elastyczności uszczelniaczy, a co za tym idzie, wyeliminowanie wycieku. Jedno opakowanie wystarcza na około 1L litr oleju typu ATF II lub ATF III, które to są najczęściej stosowane w układach wspomagania.
Najważniejsze cechy dodatku do układów wspomagania art. nr 1099:
Dodatek ATF do układów wspomagania 35 ml art. nr 5135
Dzięki zastosowaniu komponentów najwyższej jakości takich jak nowoczesna baza oleju oparta na technologii syntetycznej oraz dodatków uszlachetniających powstał olej, który spełnia wymagania wielu producentów automatycznych skrzyń biegów. Automatyczne skrzynie biegów cierpią również na różnego rodzaju niedomagania, a praktyka warsztatowa pokazuje, że często są to np. wycieki oleju oraz problemy ze zmianą przełożeń. Ponadto zdarzają się eksploatacyjne zużycie tarczek sprzęgieł, zużycie mechaniczne przekładni planetarnych. Pierwsze dwie przypadłości w większości wypadków można wyeliminować wykorzystując specjalny dodatek do automatycznych skrzyń biegów o numerze 5135. Jego zadaniem jest po pierwsze uelastycznienie materiałów uszczelniających i przyczynienie się tym samym do wyeliminowania wycieków. Ponad to produkt ten poprawia również właściwości lepkościowe oleju co przyczynia się do lepszej zmiany biegów, szczególnie gdy olej się rozgrzeje. Dodatek do ATF można zastosować w dowolnym momencie eksploatacji zarówno do świeżego jak i do zużytego oleju.
Jedno opakowanie 250 ml wystarcza na maksymalnie 8 litrów oleju ATF.
Najważniejsze cechy Dodatku ATF nr 5135:
2018-08-27 11:43
K2 Motor Flush
jdrwal
dobra płukanka do silnika to nowość od k2 motor flush, znalazłem na yt filmik o ty, kupiłem i jest b.dobre https://bit.ly/2BDDwRl
1 komentarzy dodaj komentarz