W 1957 roku firma Bilstein opracowała swoje pierwsze amortyzatory gazowe. Trafiły one na fabryczne wyposażenie pojazdów marki Mercedes-Benz.
Przed 60 laty miesięczna produkcja amortyzatorów Bilsteina wynosiła 3000 sztuk. Mercedes zastosował je w modelu 300 d. Amortyzatory gazowe charakteryzowały się stałymi, niezmiennymi w czasie parametrami (w odróżnieniu od amortyzatorów sprężynowych). Nadawały się także do stosowania w sportach motorowych.
W latach 60. ubiegłego wieku Walter Schock i Rolf Moll wygrali 29. Rajd Monte Carlo w Mercedesie 220 SE z gazowymi amortyzatorami Bilsteina. W roku 1961 po raz pierwszy trafiły one do samochodów startujących w zawodach Formuły 1 (amortyzatory zamontowano w bolidach marki Porsche).
W roku 1999 Bilstein dostarczył amortyzatory do Mercedesa klasy S od modelu W220. W obecnej wersji W222 pojazdy Mercedesa wykorzystują opracowany przez Bilsteina system Airmatic ADS Plus. Jest on także opcjonalnym wyposażeniem modeli Mercedes-Benz klasy C. Bilstein wytwarza ponadto klasyczne amortyzatory do współczesnych mercedesów klas C oraz E.
0 komentarzy dodaj komentarz