Specjaliści firm Webasto i Audi opracowali składany dach do nowego, czteromiejscowego kabrioletu A5.
Otwarcie dachu jest możliwe nawet podczas jazdy z prędkością 50 km/h, a cała operacja zajmuje 15 sekund (zamykanie trwa z kolei 18 sekund). Gdy dach otwiera się lub zamyka, tylna szyba (połączona z układem kinematycznym dachu) unosi się i przesuwa pozostawiając większy niż w dotychczasowych konstrukcjach odstęp od głów pasażerów siedzących z tyłu.
Oprawienie tylnej szyby w piankę wpłynęło na poprawę akustyki. Płynne przejście między szkłem i tkaniną minimalizuje turbulencje w rejonie tylnej szyby i związane z nimi szumy powietrza.
Mający powierzchnię niemal trzech metrów kwadratowych miękki dach kabrioletu Audi A5 został zaprojektowany jako osłona akustyczna. Wyciszenie wnętrza samochodu podczas jazdy z zamkniętym dachem uzyskano dzięki trójwarstwowej konstrukcji. Warstwę zewnętrzną tworzy tkanina o specjalnych własnościach akustycznych, a między nią a wewnętrzną wyściółką umieszczono piankę poliuretanową. Sprawia to, że szumy z zewnątrz nie przedostają się do środka. Pompę hydrauliczną napędzającą mechanizm zamknięto w piankowej osłonie, dzięki czemu otwieranie i zamykanie dachu odbywa się praktycznie bezgłośnie.
Szycie i wykończenie połączeń paneli zapewniają idealną gładkość powierzchni dachu, ograniczającą opory powietrza. W celu zmniejszenia masy dachu wykorzystano lekkie materiały: elementy szkieletu wykonano z aluminium, a profile uszczelniające z tworzywa sztucznego.
Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 320 l (przy zamkniętym dachu – 380 l), Dach waży 57 kg. Kolory warstwy zewnętrznej to czarny, szary, brązowy i czerwony, a wyściółka wewnętrzna (podsufitka) dostępna jest w wersji czarnej, tytanowej szarości i wariancie atlas beige.
0 komentarzy dodaj komentarz