Do sprzedaży w Polsce trafił pełny asortyment retrofitowych produktów LED marki Philips zastępujących większość żarówek konwencjonalnych, w tym H4 i H7. Poprawiają one wydajność i unowocześniają stylistykę świateł w samochodzie.
Retrofitami nazywa się części zamienne zastępujące oryginalne wyposażenie samochodu, lecz wykorzystujące konstrukcje i technologie nowocześniejsze od użytych w oryginale. Ich zadaniem jest unowocześnianie pojazdów już istniejących i normalnie eksploatowanych, bez ingerencji w ich oryginalne instalacje elektryczne.
Retrofity Philips X-tremeUltinon LED
W porównaniu z minimum określonym przez obowiązujące przepisy zapewniają one aż o 200% jaśniejsze światło, umożliwiając dzięki temu bezpieczniejszą, sportową jazdę w nocy. Decyduje o tym sprawdzona technologia diod Luxeon, użyta do współpracy z optyką samochodowego reflektora halogenowego. Wykorzystane tu rozwiązanie firmy Philips o nazwie SafeBeam umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył światła wytwarzany przez lampy LED zamontowane w reflektorach zamiast żarówek H4 lub H7. Uzyskany w ten sposób silniejszy strumień białego światła zwiększa kontrastowość oświetlonych obiektów i ogólnie poprawia widoczność na drodze. Kierowca ma więcej czasu na reakcję, przez co prowadzenie samochodu staje się bezpieczniejsze.
Za wcześnie jeszcze na stosowanie takich świateł w normalnym ruchu drogowym, gdyż jest to rozwiązanie przyszłości
Jazda z lampami Philips X-tremeUltinon LED jest również przyjemniejsza dzięki specyficznym parametrom strumienia światła, a zwłaszcza jego temperaturze barwowej 6500 K, określanej jako "arktycznie biała". Równocześnie samochód z takim oświetleniem zyskuje stylowy, nowoczesny, a nawet luksusowy wygląd.
Źródła LED i ich funkcje
Ponieważ gama tych produktów obejmuje nie tylko lampy do reflektorów przednich, lecz także do świateł pozycyjnych, stopu, kierunkowskazów, a nawet podświetlenia tablicy rejestracyjnej – możliwa jest teraz modernizacja całego samochodu wykorzystywanego do celów sportowych.
Philips AirFlux i AirCool
Podczas pracy diodowych źródeł światła o stosunkowo dużej mocy wytwarza się ciepło powodujące wzrost temperatury, który powinien być kontrolowany. Technologie Philips AirFlux (dla retrofitów H4) i AirCool (dla retrofitów H7) tworzą inteligentny system zarządzania temperaturą. Chroni on przed nadmiarem ciepła najważniejsze elementy oświetlenia. Dzięki zwiększonej w ten sposób odporności na wysoką temperaturę lampy X-tremeUltinon LED mogą być eksploatowane nawet przez 12 lat. Tak długi okres żywotności oznacza, że w czasie dalszej eksploatacji samochodu nie będą wymagały już wymiany.
Zestaw lamp Philips X-tremeUltinon LED-HL – zamienniki żarówek halogenowych H4
Lampy Philips X-tremeUltinon LED wykorzystują również technologię SafeBeam. Zgodnie z nią źródła LED Luxeon umieszczone są w lampie dokładnie w tym samym miejscu, gdzie pierwotnie znajdował się żarnik żarówki halogenowej. Dzięki temu lampy Philips X-tremeUltinon LED współpracują z optyką reflektora, co oznacza, że możliwe jest prawidłowe ustawienie świateł przednich, z wyraźną granicą światła i cienia.
Zestaw lamp Philips X-tremeUltinon LED-FOG – zamienniki żarówek halogenowych H8/H11/H16
Z kolei lampy LED T10 (oświetlenie wnętrza, bagażnika i tablicy rozdzielczej) są wyposażone w system odprowadzania ciepła CeraLight, wykorzystujący ceramiczne elementy do zwiększenia odporności żarówki na temperaturę i wstrząsy.
Pełny asortyment
Produkty Philips X-tremeUltinon LED mogą zastępować wszystkie żarówki konwencjonalne w samochodzie – od reflektorów głównych, przez sygnalizację, aż po oświetlenie wewnętrzne. W każdym z tych zastosowań umożliwiają poprawę wydajności i stylistyki pojazdu. Oznacza to w praktyce jaśniejsze oświetlenie wnętrza samochodu lub stosowanie intensywnie jasnych świateł zewnętrznych dla zapewnienia wyraźniejszej sygnalizacji i natychmiastowej reakcji na włączanie odpowiednich obwodów elektrycznych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku działania świateł stop podczas gwałtownego hamowania.
Źródło LED P21W o barwie czerwonej, stosowane np. w światłach stop
Lampy X-tremeUltinon LED wyposażone w odpowiednie cokoły zastępują halogenowe żarówki H4, H7 oraz H8/H11/H16. Argumenty przemawiające za ich stosowaniem to:
Światła wewnętrzne X-tremeUltinon LED zastępują żarówki T10 oraz Festoon o średnicach 30/38/43 mm, umożliwiając dokładne oświetlenie całego wnętrza pojazdu.
Źródło LED Festoon o barwie światła 6000 K
Sygnalizacja zewnętrzna X-tremeUltinon LED zastępuje żarówki P21 i W21. Sygnalizacja LED uruchamia się szybciej, wpływając na bezpieczeństwo jazdy. Światło o temperaturze barwowej do 6000 K zbliżone do światła dziennego poprawia także widoczność podczas cofania.
Ważne zastrzeżenia
Oświetlenie LED typu retrofit zostało zaprojektowane do specjalnych celów i jest przeznaczone wyłącznie do użytku poza drogami publicznymi, np. podczas rajdów i wyścigów na torach samochodowych. W związku z tym podlega kontroli technicznej w zakresie montażu. Montowanie źródeł światła LED typu retrofit w pojazdach poruszających się po zwykłych drogach jest niezgodne z przepisami.
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie: lumileds.com
2017-07-13 09:14
Zastrzeżenie
Robert Kęska
Przez cały art. zachwalanie,aby na końcu napisać ,że nie można ich stosować!
2017-07-25 09:15
Brak homologacji
Jarek Pawlicki
Reflektory samochodowe posiadają homologację tylko dla konkretnego źródła światła, więc jakiekolwiek reklamowane żarówki led nie mogą być stosowane jako zamiennik w oświetleniu zewnętrznym pojazdu. No chyba, że Philips wspiera piratów drogowych i dresiarski tuning.
2018-08-27 19:51
Innym kierowcom po oczach
Andre
200% mocniejsze światło oznacza, że innym kierowcom będzie mocniej świecić w oczy - czy to zwiększa bezpieczeństwo?? Samochód nie jest sam na drodze!
2019-01-17 12:51
Innym kierowcom po oczach
dfhgd
Nowe fabryczne lampy z palnikami czy Ledami dają również 200% a moze i więcej światła. Takie mamy czasy. Te ledy były testowane i mają idealne odcięcie jak żarówki halogenowe. Speawdź na Youtube.
4 komentarzy dodaj komentarz