Wdrożenie w życie wizji autonomicznych pojazdów to nie tylko wyzwanie dla przemysłu motoryzacyjnego i operatorów telekomunikacyjnych, ale także ważne zadanie dla instytucji tworzących prawo w Unii Europejskiej.
Podczas kongresu MWC (Mobile World Congress) w Barcelonie sojusz EATA (European Automotive Telecom Alliance), współtworzony między innymi przez CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych), zaprezentował kroki na drodze wprowadzenia w życie idei autonomicznych pojazdów (czyli takich, w których kierowca zmienia się w pasażera).
W trakcie dyskusji pod przewodnictwem wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa operatorzy telekomunikacyjni i przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego przedstawili najnowsze osiągnięcia technologiczne i płynące z nich dla mieszkańców Europy korzyści społeczne i ekonomiczne.
Podczas kongresu przedstawiono plany związane z projektami pilotażowymi autonomicznych pojazdów i prowadzony obecnie dialog regulacyjny w tym zakresie.
Sojusz EATA ogłosił, że został złożony wniosek w ramach instrumentu "Łącząc Europę" o dofinansowanie projektu dotyczącego autonomicznych pojazdów wartego około 48 mln euro. Projekt nazwany CONCORDA ma na celu zapewnienie szybkiego rozwoju autonomicznych pojazdów w całej Europie. Inicjatywa ma również określić potencjał hybrydowych rozwiązań bezpiecznej komunikacji i infrastruktury cyfrowej.
Testowanie funkcjonalności autonomicznych pojazdów przeprowadzone będzie w 2017 roku w 5 krajach UE (Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Hiszpanii). Zakłada się, że inne kraje transeuropejskiej sieci transportowej przyłączą się do projektu na późniejszym etapie.
0 komentarzy dodaj komentarz