Założona w 1972 roku, firma UFI Filters jest dziś światowym liderem technologii filtracji. Dostarcza filtry powietrza, oleju, paliwa, płynu chłodzącego do niemal wszystkich marek samochodów i motocykli.
Na rynku aftermarket filtry tego producenta dostępne są pod markami UFI i Sofima, a każda z nich pokrywa co najmniej 96% potrzeb europejskiego parku samochodowego. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż tych produktów wzrastała średnio o 12% rocznie, a ponad 5% przychodów przeznaczano na cele badawczo-rozwojowe.
Najnowsza generacja modułów filtracji oleju UFI Filters stanowi standardowe wyposażenie silnika 2,2 l diesel montowanego w samochodach Alfa Romeo Giulia i jest obecnie wprowadzana także na rynek wtórny. W ubiegłym roku firma UFI wprowadziła podobne rozwiązanie kompletnego modułu olejowego do wysokoprężnych i benzynowych silników BMW o pojemności 3,0 l.
Wszystko w jednym
Dostarczany dla Alfa Romeo Giulia moduł filtracji oleju zainstalowany jest w komorze silnika. Składa się on z korpusu wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (pierwsza tego typu konstrukcja UFI Filters dla Grupy FCA), co umożliwia znaczną redukcję masy w porównaniu z analogicznymi produktami z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Zastosowanie włókna szklanego umożliwia funkcjonowanie filtra przy ciśnieniu roboczym sięgającym 7–8 barów.
Z lewej: zintegrowany moduł filtracji oleju do samochodu Alfa Romeo Giulia; z prawej: wymienny wkład filtracyjny całkowicie pozbawiony elementów metalowych
Elementem filtracyjnym jest w tym wypadku medium wykonane z celulozy i pozbawione części metalowych. Jego połączenia zgrzewane są za pomocą ultradźwięków, co poprawia ich szczelność nawet przy ekstremalnie wysokich ciśnieniach i temperaturach.
Wynosząca 50% cząstek do 12 µ skuteczność filtrowania jest zgodna z wymogami nowej normy Euro 6, a medium filtracyjne w całości nadaje się do recyklingu, co stanowi kolejny dowód zaangażowania UFI Filters w opracowywanie produktów bardziej przyjaznych dla środowiska naturalnego.
Kompletny moduł oleju Alfy Romeo Giulia wyposażony jest w zintegrowane z nim elementy, takie jak: wymiennik ciepła; czujniki temperatury i ciśnienia oleju, zawór zwrotny i zawór obejściowy.
Moduł filtracji oleju do BMW
Jego dostawy są uwieńczeniem dotychczasowej, coraz ściślejszej współpracy UFI Filters z renomowanym niemieckim koncernem motoryzacyjnym. Kompletny moduł filtracji oleju silnikowego produkowany przez UFI Filters montowany jest w silnikach benzynowych B58 i w silnikach Diesla B57; pierwszy napędza modele BMW 340i, 440i i 740i, drugi stosowany jest w BMW 730d i 740d. W bieżącym roku będzie on montowany w tych samych silnikach także w samochodach BMW serii 5 oraz we wszystkich pozostałych seriach tej gamy zgodnie z najbardziej wymagającymi standardami OEM".
Moduł olejowy dla BMW składa się z korpusu filtra identycznego w obu rodzajach silnika, Diesla i benzynowym. Wykonany jest w całości z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Plastikowa konstrukcja zapewnia znaczną redukcję masy (o około 35%) w porównaniu z analogicznymi modułami metalowymi, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa i zmniejszyć emisję zanieczyszczeń. Zastosowanie włókna szklanego znacznie wzmacnia konstrukcję, która dzięki temu może działać pod ciśnieniem do 5 barów w dieslu lub nawet wyższym w przypadku silnika benzynowego, podobnie jak w analogicznych wysokociśnieniowych odlewach metalowych.
Z lewej: kompletny olejowy moduł filtracyjny do benzynowych i wysokoprężnych silników BMW; z prawej: wkład filtracyjny do silników BMW dostępny pod markami UFI (kod 25.148.00) i Sofima (kod S 5148 PE)
Medium filtracyjne jest w pełni zgodne z Euro 6 i odznacza się całkowitym brakiem części metalowych. W obu rodzajach napędu zwiększa ono powierzchnię filtracyjną i minimalizuje spadki ciśnienia. Wykonano je w oparciu o innowacyjną technologię zgrzewania ultradźwiękowego, zwiększającego trwałość nawet w najcięższych warunkach eksploatacyjnych. Skuteczność filtrowania wynosi 50% cząstek do 13 µ. Nadaje się również w 100% do recyklingu, co dodatkowo potwierdza zaangażowanie producenta w redukcję szkodliwości jego produktów dla środowiska naturalnego.
W tym kompletnym module olejowym zintegrowany jest wymiennik ciepła oraz komplet zaworów (obejściowy i dwa zwrotne, z których jeden może również pełnić funkcję zaworu obejściowego), zaprojektowanych i wyprodukowanych w całości przez UFI Filters.
Dostawy dla sektora aftermarket
Zaprojektowany dla BMW element filtracyjny modułu olejowego jest też dostępny dla klientów aftermarketu pod markami UFI i Sofima (zgodnie z odpowiadającymi im kodami: UFI 25.148.00 i S 5148 PE). Przewiduje się, że w ciągu kolejnych lat nastąpi wysoki wzrost sprzedaży pojazdów wyposażonych w ten filtr. Wiele z nich wejdzie w skład flot korzystających głównie z usług naprawczych niezależnych warsztatów. Aspekt ten sprawi, że filtr olejowy UFI stanie się kluczowym produktem w tym sektorze rynku.
Więcej informacji na temat firmy UFI Filters oraz produktów marek UFI i Sofima można znaleźć na stronach www.ufi-aftermarket.com oraz www.sofima-aftermarket.com.
0 komentarzy dodaj komentarz