Stabilność polskiego rynku opon potwierdziły wyniki za rok 2015, który zakończył się wzrostem sprzedaży łącznie o 3,1 proc. Sprzedaż opon do samochodów osobowych zwiększyła się o 1 proc., natomiast w kategorii samochodów ciężarowych wzrosła o 3 proc. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Jeszcze lepszy okazał się rok 2016. W ciągu trzech pierwszych kwartałów sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Na tle reszty Europy polski rynek dynamicznie rośnie i jest szósty pod względem wielkości sprzedaży. Ubiegłoroczne wzrosty w Europie były ledwo zauważalne. W ciągu pierwszych trzech kwartałów ubiegłego roku sprzedaż opon do samochodów osobowych zwiększyła się zaledwie o 1 proc. rok do roku. Z kolei sprzedaż opon do motocykli i skuterów poprawiła się w tym okresie o 5 proc., a w segmencie opon ciężarowych spadła o 3 proc. w ujęciu rocznym.
Prognozy dla polskiego rynku opon na 2017 rok są stabilne. Branża nie spodziewa się większych wahań w sprzedaży.
0 komentarzy dodaj komentarz