strona główna Aktualności Coraz większe centrum ILS
2017-01-16, ostatnia aktualizacja 2017-01-16 11:33

Coraz większe centrum ILS

Fot. Inter Cars

Fot. Inter Cars

Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS jeszcze w tym roku zostanie powiększone o nową halę. Obiekt będzie dysponował czterema halami, w tym główną o powierzchni 30 tys. m2.

20 grudnia spółka ILS podpisała umowę z firmą Awbud, specjalizującą się w budownictwie komercyjnym i ogólnym, realizacji obiektów przemysłowych, rewitalizacji, pracach w dziedzinie ekologii i energetyki oraz instalacjach żelbetowych.

Zakres zadania obejmuje budowę kolejnej, czwartej już hali magazynowej o powierzchni 4553 m2. W jej południowej ścianie będzie zlokalizowanych 6 bram (w tym 5 dokowych). Ponadto zostaną zbudowane łączniki pomiędzy istniejącymi już halami, a także taki, który połączy z obiektem nową halę. W planie jest zadaszenie powstałej w efekcie 1000-metrowej przestrzeni między budynkami oraz łącznikami. Rozbudowane zostaną też drogi, które skomunikują nowe obiekty wewnątrz centrum. Projekt przewiduje modernizację dwóch istniejących, mniejszych hal, polegającą na montażu instalacji oświetleniowej i przeciwpożarowej.

Zakończenie prac zaplanowano na 31 sierpnia 2017 roku. Koszt inwestycji wynosi 13,9 mln zł.

Obecnie Europejskie Centrum Logistyki i Rozwoju ILS składa się z trzech hal. Powierzchnia głównej, zbudowanej od zera, wynosi 30 tys. m2 i znajduje się w niej 56 tys. m2 zabudowy regałowej. Dodatkowo do potrzeb centrum dostosowano dwa już wcześniej istniejące budynki, w których przygotowano hale magazynowe o powierzchni po 5 tys. m2 każda. W obiektach ILS wykorzystywana będzie nowoczesna technologia w postaci specjalnie zaprojektowanego systemu do sortowania. Umożliwi on przesortowanie 30 tys. sztuk towaru na godzinę.

W grudniu zostały również podpisane protokoły odbioru końcowego z firmą Goldbeck, wykonawcą budowy centrum, oraz z firmą Beumer, dostawcą systemu taśmociągów i sorterów.

Tagi

Inter Cars  ILS 



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2