Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit koncern Nexteer Automotive zaprezentował technologie Steering on Demand oraz Quiet Wheel Steering, które pomogą producentom samochodów w budowaniu autonomicznych modeli ich pojazdów.
Technologia Steering on Demand pozwala na płynne przejście od tradycyjnego, manualnego prowadzenia do trybu autonomicznego w samochodach spełniających wymogi organizacji SAE. Określa ona poziom automatyzacji prowadzenia pojazdu (SAE poziomu trzeciego, czwartego oraz piątego). Jedną z najistotniejszych cech systemu jest wybór opcji poszczególnych trybów jazdy: sport, comfort oraz manual override.
Quiet Wheel Steering uaktywnia ruchy koła kierownicy w sytuacji, gdy samochód przechodzi z trybu automatycznego do manualnego, co stanowi jedno z kluczowych wyzwań przy projektowaniu pojazdów autonomicznych. Ponieważ w przypadku systemu Nexteera koło kierownicy nie rusza się w trybie autonomicznego prowadzenia, potencjalne zagrożenia związane z gwałtownie obracającą się kierownicą przy zmianie kierunku jazdy są w tym przypadku wyeliminowane i zachowane zostaje pełne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. System Quiet Wheel Steering daje także możliwość wsunięcia kolumny kierownicy w deskę rozdzielczą podczas trybu automatycznego, powiększając zarazem przestrzeń dla kierowcy w kabinie.
Obydwa systemy wykorzystują tzw. technologię steer-by-wire. Pozwala na ona na stosowanie mniejszej liczby mechanicznych połączeń pomiędzy poszczególnymi częściami samochodu. Inżynierowie Nexteera mogą zatem profilować charakterystykę systemu zgodnie z konkretnymi wymaganiami producenta (pod kątem danego modelu, a nawet rynku, na którym pojazd jest sprzedawany).
0 komentarzy dodaj komentarz