strona główna Aktualności Panel haptyczny Continentala
2016-11-24, ostatnia aktualizacja 2016-11-24 06:08

Panel haptyczny Continentala

Fot. Continental

Fot. Continental

Opracowany przez Continentala projekt powierzchni wykorzystującej aktywne haptyczne sprzężenie zwrotne został nagrodzony tytułem "Najlepszy z najlepszych" w konkursie Automotive Brand 2016.

Przyznająca nagrodę Niemiecka Rada Wzornictwa wyraziła uznanie dla osiągnięć Continentala w zakresie doskonalenia koncepcji interfejsu człowiek-maszyna. Doceniony panel dotykowy przekazuje informacje zwrotne za pomocą impulsów, które można wyczuwać palcami. Nie tylko zwiększa to komfort użytkownika, ale także poprawia bezpieczeństwo jazdy, gdyż kierowca nie musi odrywać wzroku od jezdni i patrzeć na ekran, by sprawdzić, czy pożądana operacja została uruchomiona oraz zrozumiana przez system.

W panelu Continentala zastosowano monitor TFT o rozdzielczości FullHD i przekątnej 12,3 cala (31,2 cm) oraz kontroler z wbudowaną powierzchnią dotykową opartą na technologii aktywnego haptycznego sprzężenia zwrotnego (Haptic Feedback Display).

Gdy użytkownik dotyka palcem powierzchni panelu, system sterujący mierzy siłę nacisku, a następnie uruchamia mechaniczne sprzężenie zwrotne, czyli miejscowe ugięcie ekranu. Precyzyjne rozpoznawanie siły nacisku gwarantuje, że przypadkowe dotknięcia zostaną odróżnione od zamierzonych poleceń operacyjnych. Co za tym idzie, matryca pozostanie niewzruszona, a system nie zareaguje.

Kolejnym elementem, który wpływa na komfort i bezpieczeństwo jazdy, a także ułatwia obsługę systemu, jest wyszukiwanie haptyczne. Kiedy użytkownik przesuwa palcem po panelu dotykowym haptyczne sprzężenie zwrotne przekazuje informacje o ograniczeniach elementów służących do obsługi czy ikonach znajdujących się na ekranie. Znacznie ułatwia to przewijanie długich list lub menu nawigacji. Ponadto system poprzez haptyczne impulsy potwierdzające przekazuje kierowcy informacje dotyczące pomyślnego wprowadzenia danych.

Automotive Brand jest międzynarodowym konkursem dla marek motoryzacyjnych w dziedzinie wzornictwa. Niemiecka Rada Wzornictwa, powołana w 1953 roku, nagradza produkty i kampanie komunikacyjne wyróżniające się pod względem stylistycznym oraz stara się zwracać uwagę na znaczenie wzornictwa marek w branży motoryzacyjnej.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2