Podczas salonu samochodowego w Paryżu SsangYong zaprezentuje model koncepcyjny nowego luksusowego SUV-a LIV-2 (Limitless Interface Vehicle), znanego wcześniej jako projekt rozwojowy Y400.
Podobnie jak modele koncepcyjne SsangYong XIV (eXciting user-Interface Vehicle) i SIV (Smart Interface Vehicle) prezentowały pomysły firmy na subkompaktowe i kompaktowe SUV-y, tak LIV-2 ukazuje wizję SsangYonga w odniesieniu do SUV-ów średniej wielkości (w segmencie D) i dużej wielkości (w segmencie E).
Oprócz silnej i trwałej konstrukcji ramowej oraz napędu na cztery koła SsangYonga, LIV-2 charakteryzuje się tzw. inteligentnym interfejsem, który ułatwia komunikację między kierowcą a pojazdem.
Siatka maskownicy przypomina rozpięte skrzydła ptaka. Po raz pierwszy podobny wzór zastosowano w modelu Tivoli, jednak stosowany on będzie we wszystkich przyszłych modelach SsangYonga, stając się ich znakiem rozpoznawczym. Silnie zarysowane linie boczne (szczególnie w tylnych rejonach samochodu) również staną się kolejnym elementem wyróżniającym modele SsangYonga.
Nowe charakterystyczne elementy wyglądu obejmują m.in. elektryczne stopnie umieszczone po obu stronach pojazdu oraz zaawansowane technologie podświetlenia ścieżki dla pasażerów zmierzających do samochodu lub go opuszczających w nocy.
Opony do modelu LIV-2 mają zapewnić komfort nawet w najtrudniejszych warunkach. Zróżnicowany kąt i wielowarstwowy bieżnik ograniczają szum powstający podczas jazdy na nierównej nawierzchni. Znacząco zmniejszono także ryzyko akwaplanacji, czyli utraty przyczepności opony podczas jazdy po mokrej drodze dzięki zastosowaniu wysokiego sztywnego bloku i głębokiego rowku bieżnika.
LIV-2 napędzany jest własnym silnikiem SsangYonga o pojemności 2,2 litra, spełniającym normę Euro 6. Zastosowano w nim wspólną szynę bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra pod ciśninienem 2000 barów, dzięki czemu zapewniono dużą moc i wydajną jazdę przy jednoczesnej redukcji hałasu i zwiększeniu reaktywności. Elektronicznie sterowana turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek piątej generacji (E-VGT, Electronic-Variable Geometry Turbocharger) umożliwia osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 420 Nm w przedziale 1500–2500 obrotów na minutę. Do silnika dopasowano 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedes-Benz, która zapewnia zarówno wysoki komfort jazdy, jak i opytmalną wydajność. Dostępna jest także wersja auta z nowym silnikiem benzynowym GDi turbo o pojemności 2,0 litra.
W samochodzie zastosowano system hamowania awaryjnego (AEBS), który wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem. W niektórych sytuacjach AEBS może także aktywować autonomiczny system hamowania awaryjnego, co dodatkowo zwiększa ochronę podróżujących.
LIV-2 potrafi aktywnie unikać kolizji w martwych punktach oraz na skrzyżowaniach, korzystając z asystenta bezpieczeństwa ruchu (TSA) i asystenta świateł drogowych (HBA), który poprawia widoczność podczas jazdy nocą.
System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu minimalizuje ryzyko zajścia wypadku podczas jazdy autostradą, zaś wykrywanie martwego punktu i asystent zmiany pasa ruchu używające dwóch radarów zmniejszają niebezpieczeństwo zderzenia z niewidocznym obiektem. System ostrzegający o bocznym ruchu z tyłu chroni tył pojazdu przed kolizją podczas wyjeżdżania tyłem z zatoczki parkingowej.
0 komentarzy dodaj komentarz