Firma Valeo uczestniczyła w wystawie samochodowej w Paryżu, gdzie zaprezentowała systemy, która sprawią że samochody staną się bezpieczniejsze, bardziej przyjazne środowisku, a jednocześnie autonomiczne i wzajemnie skomunikowane.
Valeo Cruise4U jest technologią, która umożliwia jazdę autonomiczną w rzeczywistym ruchu ulicznym. System potrafi poradzić sobie z czynnościami, które wykonuje kierowca (operowaniem kierownicą, przyśpieszaniem i hamowaniem) zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradzie. Wykorzystywane są przy tym trzy rodzaje czujników do modelowania sytuacji na drodze.
Uzupełnieniem Valeo Cruise4U jest skierowana na kierowcę kamera. Dzięki niej system potrafi wykryć sytuację, gdy uwaga prowadzącego auto jest rozproszona lub gdy zaczyna on zasypiać (i ostrzec go o tym fakcie).
VW Golf wyposażony w Cruise 4U przez 24 godziny utrzymywał się w ruchu na zatłoczonej paryskiej obwodnicy. Samochód wykonał prawie 20 okrążeń wokół stolicy Francji bez potrzeby ingerencji kierowcy.
Nowością jest też pokazany w Paryżu system Valeo 48V e4Sport, który odzyskuje energię kinetyczną samochodu w czasie hamowania i zamienia na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorach o napięciu 48 V. Później wykorzystuje się ją do zwiększenia momentu obrotowego silnika, poprawienia osiągów w czasie przyspieszenia, jazdy bezemisyjnej lub wsparcia silnika w trudnym terenie.
Firma Valeo zaprezentowała też w Paryżu technologie High Definition Lighting i Valeo Kinetic System. Dzięki nim przyszłe samochody autonomiczne będą mogły lepiej komunikować się z otoczeniem wykorzystując przednie i tyle lampy do wyświetlania ikonografik. W systemie Kinetic tylne lampy potrafią pokazywać ikonki lub spersonalizowane komunikaty. W efekcie pojazd autonomiczny będzie mógł przekazać informacje o zagrożeniu samochodowi jadącemu z przodu.
0 komentarzy dodaj komentarz