W bieżącym roku wzrost działu Mobility Solutions firmy Bosch działu wyniesie 5 procent. Rozwija się on więc lepiej niż globalna produkcja samochodów, która ma wzrosnąć o mniej niż 2 procent.
Duża część wzrostu firmy Bosch pochodzi z sektora pojazdów użytkowych (co czwarte euro przynosi sprzedaż systemów do lekkich i ciężkich ciężarówek). Dzięki nowo powstałej jednostce Commercial Vehicle and Off-Road firma planuje zintensyfikować wysiłki w pracy nad rozwiązaniami dla zastosowań w samochodach ciężarowych i pojazdach typu off-highway. Oczekuje się, że sprzedaż w tym segmencie podwoi się w ciągu najbliższych dziesięciu lat.
Większy nacisk stawia się na produkty, dzięki którym Bosch uzyska zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa ekosystemu logistycznego. Głównym czynnikiem rozwoju jest napęd pojazdów ciężarowych. Nowe przepisy dotyczące emisji wywołały wzrost popytu na nowoczesne systemy zasilania diesli. W rezultacie samochody ciężarowe są dzisiaj bardziej przyjazne dla środowiska niż jakikolwiek inne pojazdy na drodze i spełniają standardy emisji Euro 6 także w realnych warunkach drogowych. Do roku 2020 odsetek systemów common rail stosowanych w nowo produkowanych pojazdach użytkowych wzrośnie na całym świecie z 70 do 90 procent.
Kolejnym obszarem, gdzie Bosch odnotowuje wzrost, są systemy oczyszczania spalin. Przewiduje się, że sprzedaż grupy, oferującej takie systemy jak Denoxtronic, zwiększy się prawie dwukrotnie do końca dekady. Równolegle Bosch wprowadzi większą efektywność do układu napędowego. Poprzez realizację szeregu działań, na przykład elektryfikacji osprzętu takiego jak pompa hydrauliczna, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 procent. Oprócz systemów odzyskiwania ciepła Bosch pracuje już nad napędem hybrydowym i gazowym, a tym samym nad koncepcją przyszłych napędów alternatywnych.
Pojazdy użytkowe przyszłości będą poruszać się w sposób w pełni zautomatyzowany, ale stanie się to stopniowo, zaczynając od systemów wspomagania, które mają dostarczać kierowcom coraz większego wsparcia. Niektóre z nich, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu są już dziś obowiązkowe. W przyszłości kierowcy ciężarówek będą również wspomagani przy zmianie pasa ruchu, skręcaniu czy manewrowaniu. Badania Boscha wskazują, że wszystkie te systemy pozwolą zapobiec 90 procentom wypadków połączonych z obrażeniami ciała, które są powodowane przez ciężarówki. Kluczem do zautomatyzowanych jazd jest układ kierowniczy. Bosch jest liderem na rynku przekładni kierowniczych do pojazdów użytkowych i przewiduje, że połowa ciężarówek w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych będzie miała do roku 2025 elektrycznie wspomagany układ kierowniczy.
Zautomatyzowana jazda oznacza zarazem jazdę z połączeniem z siecią. W Europie i Ameryce Północnej każda nowa ciężarówka będzie od 2017 wyposażana w systemy telematyczne, takie jak opracowany przez Boscha Connectivity Control Unit. Firma podwoi sprzedaż tego sprzętu w roku 2017. Bosch będzie dostarczał system Truck Data Center do nowych samochodów ciężarowych Daimlera. Oprócz samego sprzętu, Bosch ma również w ofercie własną chmurę IoT Cloud, z której korzysta w celu realizacji inteligentnych usług takich jak bezpieczny parking (Secure Truck Parking). Od początku 2017 roku firmy logistyczne i kierowcy będą mogli korzystać z tej platformy rezerwacji w celu zamawiania bezpiecznych miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych.
0 komentarzy dodaj komentarz