Nawet zaawansowane silniki benzynowe tracą mniej więcej jedną piątą paliwa pobieranego ze zbiornika. Przy dużych prędkościach obrotowych część benzyny służy do chłodzenia zamiast do napędzania.
Dzięki nowemu systemowi z wtryskiem wody opracowanemu przez firmę Bosch straty takie da się ograniczyć. Dodatkowe wstrzyknięcie wody zmniejsza zużycie paliwa nawet o 13 procent, szczególnie podczas przyspieszania lub przy szybkiej jeździe na autostradzie. Jednocześnie silnik staje się mocniejszy.
System Boscha nie dopuszcza do przegrzania silnika. W zwykłych jednostkach napędowych jest w tym celu wtryskiwane dodatkowe paliwo. Benzyna odparowuje i chłodzi w ten sposób elementy silnika. Tę zasadę wykorzystali inżynierowie Boscha wprowadzając wtrysk wody. Rozpylona woda jest wtryskiwana do przewodu dolotowego jeszcze przed zapłonem mieszanki paliwa. Duże ciepło parowania wody zapewnia skuteczne chłodzenie.
Pierwszym pojazdem wyposażonym seryjnie w system wtrysku wody jest model BMW M4 GTS. Pojazd z turbodoładowanym silnikiem sześciocylindrowym ma zwiększoną moc i zapewnia optymalne zużycie paliwa nawet przy pełnym obciążeniu.
2018-09-09 13:59
CWS
bdb
w Polsce także możemy się pochwalić innowacyjnym rozwiązaniem dotrysku wody do dolotu o nazwie CWS
1 komentarzy dodaj komentarz