Grupa Hella opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2015/2016 zakończony 31 maja.
Sprzedaż produktów osiągnęła poziom 6,4 mld euro (w roku ubiegłym 5,8 mld euro), co oznacza wzrost o 8,9 procent. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 7,1 procent do 476 mln euro (w roku poprzednim wyniósł 445 mln euro).
Do dobrych wyników przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów(m.in. reflektorów z technologią LED oraz systemów elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią). Dodatkowym czynnikiem był międzynarodowy zasięg działań koncernu.
Sprzedaż na rynku części zamiennych wzrosła o 5,9 procent, osiągając poziom 1,2 mld euro (w roku ubiegłym 1,1 mld). Zysk operacyjny wzrósł o 7 milionów euro (do 80 mln euro). W segmencie zastosowań specjalnych Hella zanotowała stabilizację pomimo słabego popytu w sektorze produkcji maszyn rolniczych. Sprzedaż na rynku zastosowań specjalnych wzrosła o 2 procent w ciągu roku, osiągając 315 mln euro (w roku ubiegłym 308 mln).
Wydatki na badania i rozwój wzrosły o 9,8 procent (o 80 mln euro) i wyniosły 623 mln euro.
0 komentarzy dodaj komentarz