System start-stop przy zasilaniu napięciem 48 woltów pozwala oszczędzić paliwo. Podczas oczekiwania na zmianę świateł na zielone układ start-stop wyłącza silnik. Kiedy w aucie ze skrzynią ręczną kierowca naciśnie na pedał sprzęgła lub (przy skrzyni automatycznej) zdejmie nogę z pedału hamulca, silnik uruchomi się ponownie. Jednak samochody takie ruszają spod świateł powoli, a jest to cecha niepożądana.
Rozwiązaniem problemu jest zainstalowanie opracowanego przez Delphi systemu łagodnej hybrydy. Firma nazwała go e-turbosprężarką. W połączeniu z oprogramowaniem sterującym silnikiem elektryczna turbosprężarka pozwala przyspieszyć start auta dzięki wykorzystaniu energii zmagazynowanej podczas hamowania.
W pojedzie Honda Civic wyposażonym w silnik Diesla 1,6 l firma Delphi uzyskała o 25% lepszy moment obrotowy w niskich zakresach obrotów oraz obniżyła poziom emisji o 10%. W rezultacie czterocylindrowa Honda Civic prowadzi się jak samochód z silnikiem sześciocylindrowym.
Film ilustrujący działanie e-turbosprężarki można obejrzeć na stronie https://vimeo.com/174828113.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz