W nowej Alfie Romeo Giulia zastosowano układ hamulcowy MK C1 opracowany przez firmę Continental.
Układ MK C1 jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa – wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. W porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy oraz lżejszy.
Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. W rezultacie MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia. Dodatkowo układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym systemom hamulcowym.
0 komentarzy dodaj komentarz