Firma Dayco poinformowała, że silnik skonstruowany wykorzystaniem jej podzespołów po raz piąty z rzędu zwyciężył w konkursie Międzynarodowy Silnik Roku.
Silniki zaprojektowane przy użyciu produktów Dayco wygrały w sumie siedem z 12 kategorii.
Do produkcji silnika Ferrari 3.9 biturbo V8 (zwycięzcy w kategorii Międzynarodowego Silnika Roku w kategorii silników 3-litrowych i 4-litrowych oraz w kategorii Nowych Silników) wykorzystano koło napinające pasek napędu Dayco.
Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik marki Ford o pojemności 999 cm3 (zaprojektowany przy wykorzystaniu systemu paska rozrządu w kąpieli olejowej Dayco zarówno dla napędu głównego, jak i dla napędu pompy oleju) piąty raz z rzędu wygrał w kategorii "Najlepszy silnik poniżej pojemności 1 litra".
W kategorii silników o pojemności od 1 do 1,4 litra drugi raz z rzędu wygrał trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,2 litra firmy PSA Peugeot Citroen (wykonany przy zastosowaniu systemu paska rozrządu w kąpieli olejowej Dayco, a także napinacza paska rozrządu, koła pasowego, paska napędu osprzętu, napinacza paska napędu osprzętu i paska pompy wodnej). Natomiast w kategorii silników o pojemności przekraczającej 4 litry marka Ferrari wygrała dzięki silnikowi V12 6,3 litra z napinaczem paska napędu osprzętu Dayco.
0 komentarzy dodaj komentarz