Breck, producent klocków hamulcowych do samochodów osobowych wspierał w czasie Rajdu Polski zespół Krzysztof Hołowczyc-Maciej Wisławski.
Rajd Polski był pierwszą imprezą sportową, w którą tak aktywnie zaangażowała się marka Breck. Team Hołowczyc-Wisławski pojawił się na trasie zawodów z numerem "0", czyli pokonywał mazurskie szlaki jako pierwszy. Zawodnicy jadący repliką Subaru Impreza WRC przecierali trasę rajdu oraz rejestrowali zachowanie kibiców.
Wykorzystywane w samochodach podzespoły przechodziły ekstremalne próby wytrzymałościowe. Mechanicy mieli w ciągu dnia półgodzinne sesje kontroli stanu aut oraz 45-minutowe dłuższe serwisy po zakończeniu każdego z dni rajdu. Należy zaznaczyć, że klocki hamulcowe były obok całego zawieszenia jednym z regularnie kontrolowanych elementów.
Kierowcy oczekują od samochodu rajdowego najwyższych możliwych osiągów w każdej sekundzie przejazdu, przy czym optymalne parametry są wymagane na dystansie nieprzekraczającym 200 lub 300 kilometrów (a nie kilkudziesięciu tysięcy, jak ma to miejsce w zwykłych autach). Jazda sportowa wymaga zastosowania klocków hamulcowych odpornych na przegrzanie.
0 komentarzy dodaj komentarz