strona główna Aktualności Wychwytywanie par paliwa
2016-06-16, ostatnia aktualizacja 2016-06-16 06:00

Wychwytywanie par paliwa

Fot. Delphi

Fot. Delphi

Pojazd hybrydowy może emitować więcej par paliwa podczas postoju niż podczas jazdy. Kiedy silnik spalinowy nie jest wykorzystywany (np. w czasie postoju lub w trakcie jazdy, gdy samochód jest zasilany z akumulatora) pary paliwa zalegają  w pochłaniaczu i przy mniejszej liczbie cyklów oczyszczania, stają się trudne do usunięcia.

W konwencjonalnych pojazdach, wyposażonych w silnik benzynowy, pary paliwa zostają wychwycone przez pochłaniacze par paliwa i przesłane do komory spalania silnika, gdzie stają się częścią mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli pochłaniacze par paliwa nie są odpowiednio oczyszczane, pojazdy hybrydowe mogą emitować pary paliwa na poziomie wyższym niż samochody produkowane 30 lat temu.

Jednym z rozwiązań tego problemu jest podgrzanie pochłaniacza. Inżynierowie firmy Delphi opracowali szybszy i bardziej skuteczny sposób opróżniania pochłaniaczy par paliwa poprzez podgrzanie go do temperatury 150°C. Wykazano, że podgrzanie pochłaniacza par paliwa w znaczący sposób obniża poziom emisji par paliwa do atmosfery.

Samoregulujący element grzewczy zużywa około 20 watów. Energia służy do osłabienia wiązania węglowodorów w pochłaniaczu. Kiedy powietrze przechodzi przez pochłaniacz par paliwa, uwolnione węglowodory są usuwane do silnika, gdzie zostaną spalone.

System podgrzewania pochłaniaczy Delphi usuwa węglowodory o 25% efektywniej niż alternatywne systemy wykorzystujące podgrzewanie powietrza. Dane te zostały potwierdzone z wykorzystaniem procedury testu emisji węglowodorów lotnych.



 

Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2