Ekspeci firmy Shell przedstawili najczęściej występujące usterki silnika samochodowego.
Systematyczna kontrola stanu pojazdu i silnika pozwala uniknąć kosztowych napraw. Regularne wizyty w serwisie są niekiedy szansą uniknięcia usterki, która jeszcze nie zdążyła się rozwinąć i negatywnie wpłynąć na pozostałe podzespoły.
Pięć najczęstszych problemów z silnikiem to:
usterki wtryskiwaczy: na kondycję wtryskiwaczy wpływa przede wszystkim jakość paliwa. W przypadku silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim dość częstym problemem jest odkładanie się nagaru na zaworach i głowicy. Wynikać może to z wad wykonawczych lub być skutkiem złej jakości paliwa.
problemy z turbosprężarkami: warto zrezygnować z wkręcania silnika na wysokie obroty jeśli nie jest on rozgrzany, a także unikać natychmiastowego wyłączania auta po dłuższej lub dynamicznej podróży. Najlepiej jest korzystać z olejów silnikowych o bardzo dobrych parametrach niskotemperaturowych, jak np. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30.
zawodne cewki zapłonowe: ich przedwczesne zużycie może być efektem montażu słabej jakości lub źle dobranych pod względem mocy świec albo nieprawidłowego funkcjonowania instalacji LPG. W tej sytuacji pozostaje wymiana cewek na nowe.
dwumasowe koło zamachowe: praca dwumasowego koła zamachowego w niskich częstotliwościach, czyli przy niskich obrotach silnika, przyspiesza jego zużycie i może prowadzić do kosztownej wymiany (zwykle za cenę około 2000 złotych). Dlatego należy unikać długotrwałej jazdy na niskich obrotach.
elektronika: do głównych winowajców problemów z silnikiem należy sonda lambda, czujnik położenia wału korbowego, wałków rozrządu, przepływomierz oraz czujnik spalania stukowego. Współpracy zawsze może też odmówić sterownik samego silnika. Na tego typu problemy trudno znaleźć uniwersalne antidotum. Tym, co może wywołać niepokojące objawy, jest niewłaściwy sposób eksploatacji samochodu, a także ingerencje w silnik (na przykład poprzez montaż instalacji LPG lub chiptuning).
0 komentarzy dodaj komentarz