Wydział aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa ZF TRW świętuje wyprodukowanie miliardowego zacisku hamulcowego Colette.
W 1991 r. firma ZF TRW po raz pierwsza wprowadziła na rynek tylny zacisk hamulcowy z hamulcem ręcznym i zabudowanym rozpieraczem kulkowo-klinowym. Następnie został on przekształcony w pełny zestaw hamulcowy z zaciskami na przód i tył. Element jest przeznaczony do samochodów z segmentu C. Technologia ta nadal dominuje wśród producentów tylnych zacisków hamulcowych na całym świecie.
Ważnym krokiem w rozwoju nowoczesnych technologii systemów hamulcowych było opracowanie w 2001 r. pierwszego elektrycznego hamulca postojowego z silnikiem na zacisku. Technologia ta otworzyła nowe możliwości w zakresie integracji systemów hamulcowych i przełożyła się na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Firma ZF TRW wyprodukowała dotąd 65 milionów takich zacisków.
Zmniejszenie zużycia paliwa stało się kolejnym impulsem rozwoju systemów hamulcowych, wymuszającym stosowanie coraz lżejszych materiałów do produkcji zacisków (obecnie jest to coraz częściej aluminium), a także podjęcie próby opracowania technologii "zero-drag", dzięki której tarcie między zaciskiem a tarczą w czasie, kiedy układ hamulcowy nie jest używany, będzie można zmniejszyć do minimum.
0 komentarzy dodaj komentarz