Wspomaganie układu kierowniczego oraz hydropneumatycznego w samochodach francuskich wymaga stosowania odpowiedniego oleju. Taki produkt dostępny jest w firmie Liqui Moly.
Według zaleceń grupy PSA (Citroen/Peugeot) w układach hydraulicznych produkowanych przez nią modeli samochodów osobowych powinien być stosowany olej hydrauliczny LDS. Jego odpowiednikiem w asortymencie Liqui Moly jest "Płyn do układów wspomagania 2500" (nr katalogowy 3667).
Jest to w pełni syntetyczny olej sprzedawany w jednolitrowych opakowaniach. Taka objętość wystarcza do całkowitą wymiany płynu w układzie wspomagania kierownicy. Więcej pomieści układ 3. generacji Hydroactive, stosowany w zawieszeniach niektórych modeli Citroena (np. C5 i C6).
Olej hydrauliczny powinien być wymieniany z częstotliwością podaną przez producenta samochodu. Nie powinno się go uzupełniać poprzez tzw. dolewkę. Znajdujący się w układzie olej może być mocno wyeksploatowany, co przekłada się na utratę właściwości smarnych i ochronnych.
0 komentarzy dodaj komentarz