Produkowane przez firm Bilstein amortyzatory z serii Performance pozwalają zmienić fabryczną charakterystykę zawieszenia.
Do serii należą również zestawy amortyzatorów, które zmieniają charakterystykę zawieszenia zwykłego na sportowe. Najbardziej zaawansowanym modelem jest B16, który w gwintowanych wariantach PSS9 i PSS10 ma zmienne nastawy obu osi. Te wersje są bardzo często wybierane do superaut i pojazdów biorących udział w zawodach.
Z doświadczeń firmy Bilstein na torach wyścigowych wywodzi się elitarna seria Clubsport. Tworzy ją kompletny zestaw (jednorurowe amortyzatory gazowe, sprężyny i niezbędne mocowania), który daje wybór 100 różnych ustawień. Jest to możliwe dzięki rozdzieleniu fazy odbicia i dobicia oraz regulacji nastaw w 10-stopniowej skali, gdzie 1 oznacza "miękki", a 10 – "twardy". Wszystkie zmiany dokonywane są ręcznie, bez konieczności używania narzędzi, a przejście z jednego położenia w drugie potwierdzane jest charakterystycznym kliknięciem.
Zestaw Clubsport ma certyfikat TUV i jest dopuszczony do użytku w warunkach drogowych. Można go montować m.in. w sportowych wersjach Audi TT, S3 czy R8, Mini Cooperze, Porsche 911, a także w Skodzie Octavii RS, Volkswagenie Golfie GTI oraz Scirocco w wersji R.
0 komentarzy dodaj komentarz