Każdy producent samochodu określa rodzaj stosowanego oleju silnikowego. Przed laty najpopularniejszą klasą lepkości była 10W40, a obecnie jest to 5W40 i coraz częściej 5W30.
Olej o takich parametrach efektywnie spełni swoje zadania przy zróżnicowanych temperaturach otoczenia. Jednak osoby planujące dłuższy pobyt w górach powinny rozważyć wymianę oleju na 0W. Zmiana klasy oleju na 0W będzie gwarancją zachowania lepkości podczas dużych mrozów. Można też zastosować modyfikator tarcia, który stanowi korzystniejszą ekonomicznie alternatywę.
W ofercie firmy Liqui Moly znajdują się dwa dodatki zmieniające tarcie: Cera Tec (nr art. 7181) i MoS2 (nr art. 8342). Oba środki można mieszać z dowolnym olejem stosowanym zarówno w jednostkach benzynowych, jak i wysokoprężnych (w tym z filtrem cząstek stałych).
0 komentarzy dodaj komentarz