Mechanik, któremu zlecono wymianę płynu w chłodnicy, powinien dodać do starego płynu "Oczyszczacz chłodnicy" Liqui Moly (nr art. 2699), który usunie odkładający się na wewnętrznych ściankach kamień, rdzę i inne zanieczyszczenia.
Pozostawienie osadów będzie stopniowo obniżać wydajność układu chłodzenia, co może doprowadzić do poważnej awarii jednostki napędowej. Pełny efekt przyniesie uruchomienie silnika na kilka minut.
Po upływie pół godziny (jest to czas potrzebny również na przestygnięcie płynu) można przystąpić do właściwej wymiany. Na zakończenie warto dodać "Uszczelniacz chłodnicy" Liqui Moly (nr art. 8347), który wypełni mikropęknięcia na elementach układu. Preparat ten można zastosować także przy stwierdzeniu ubytków w poziomie płynu chłodzącego (podczas tzw. dolewki).
Obydwa opisane środki można stosować do rozmaitych typów chłodnic i mieszać z płynami różnych producentów.
0 komentarzy dodaj komentarz