strona główna Aktualności Modyfikacja czy wymiana?
2015-12-31, ostatnia aktualizacja 2015-12-31 06:00

Modyfikacja czy wymiana?

Fot. Bilstein

Fot. Bilstein

Do tego samego egzemplarza samochodu może pasować kilka modeli amortyzatora jednego producenta.

Montowane fabrycznie amortyzatory odpowiadają przeznaczeniu samochodu. Inna konstrukcja trafia do auta miejskiego, inna do terenowego a jeszcze inna do sportowego.

Amortyzatory firmy Bilstein z serii Replacement mają tę samą jakość co egzemplarze przeznaczone na pierwszy montaż w fabrykach samochodów. Linię tworzą jedno- i dwururowe modele B2 i B4. W tym ostatnim wykorzystano technologię ciśnienia gazu. B4 zawiera również moduł zawieszenia pneumatycznego, które zostało opracowane wspólnie z firmą Mercedes-Benz.

Seria Performance obejmuje modele B6, B8, B12, B14 i B16. Każdy z nich nadaje zawieszeniu inną charakterystykę przy zachowaniu optymalnej przyczepności do podłoża. Wśród poszczególnych modeli znajdują się również amortyzatory przeznaczone do off-roadu oraz do samochodów o ekstremalnych osiągach. Dzięki zestawowi gwintowanemu B16 PSS10 kierowca ma możliwość wyboru twardości zawieszenia w 10-stopniowej skali.

Uzupełnieniem oferty amortyzatorów Replacement i części Performance są sprężyny Bilstein B3.

Zużyte amortyzatory zawsze wymienia się parami, a w przypadku modyfikacji zawieszenia należy zamontować nowe części do wszystkich kół. Jeśli w komplecie nie ma sprężyn, trzeba je dokupić i koniecznie założyć. Ważny jest również rodzaj i rozmiar ogumienia: źle dobrany znacząco wpłynie na komfort jazdy.

W doborze odpowiednich referencji pomoże katalog online dostępny na stronie www.bilstein-amortyzatory.pl.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2