strona główna Artykuły sponsorowane Oleje dla największych
2010-05-31, ostatnia aktualizacja 2010-06-01 08:00

Oleje dla największych

Oleje dla największych

Fot. Orlen Oil

Oleje dla największych

Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin wymuszają na producentach zmiany w konstrukcji silników samochodów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu.

Zastosowanie filtrów cząstek stałych, zwiększenie stopnia recyrkulacji spalin przez systemy EGR oraz wdrożenie układów katalizatorowych SCR sprawia, że nowoczesne pojazdy spełniają najwyższe standardy emisyjne. Konsekwencją wspomnianych zmian jest wzrost wymagań stawianych olejom silnikowym.

Firma Orlen Oil kładzie szczególny nacisk na rozwój olejów typu HDDO (heavy duty diesel oil) przeznaczonych do ciężkich pojazdów użytkowych, ponieważ zmiany konstrukcji silników i wymagań producentów pojazdów zwiększyły zapotrzebowanie na nowoczesne środki smarne.

Mimo kryzysu ekonomicznego wciąż rosnącym zainteresowaniem cieszą się  oleje z rodziny Platinum Ultor. Klienci coraz chętniej sięgają po polski produkt, charakteryzujący się wysoką jakością i konkurencyjną ceną w stosunku do analogicznych produktów zachodnich koncernów.

Orlen Oil prowadzi zaawansowane projekty badawcze, które zaowocowały najbogatszą wśród krajowych wytwórców ofertą olejów syntetycznych i mineralnych. Należy do niej olej Platinum Ultor Plus 15W-40, spełniający najbardziej aktualne wymagania jakościowe międzynarodowych specyfikacji i normy wielu producentów pojazdów, takich jak MAN, Volvo, Daimler, Cummins, Renault RVI czy MTU.

Firma już od kilku lat należy do elitarnego stowarzyszenia ATIEL, zrzeszającego najważniejszych producentów i dystrybutorów olejów smarowych w Europie. Jest ponadto jedynym polskim wytwórcą olejów, obecnym na publikowanych przez ATIEL listach firm działających w systemie EELQMS (European Engine Lubricants Quality Management System), co oznacza, że prowadzi produkcję według ściśle określonych reguł, dostarczając produkty spełniające specyfikacje jakościowe wg europejskiej klasyfikacji ACEA.

Obecna oferta spółki w dziedzinie olejów silnikowych typu HDDO zaspokaja oczekiwania klientów tak w Polsce, jak i w Europie. W ostatnich miesiącach na rynku zadebiutowały w pełni syntetyczne oleje Platinum Ultor Max 5W-30 i Platinum Ultor Max 5W-40. Oleje te dają klientowi dodatkowe korzyści w postaci wydłużonego okresu między wymianami. Oleje w klasie 5W-40 stanowią w Europie pewnego rodzaju nowość, lecz Orlen Oil prowadzi obecnie intensywne prace nad dalszym rozwojem tego produktu głównie w zakresie procesów certyfikacji u producentów samochodów.

Do tej rodziny należy też Platinum Ultor CNG – wielosezonowy olej o wysokiej jakości, przeznaczony do dużych silników napędzanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Charakteryzują się one nieco innymi parametrami pracy, niż tradycyjne silniki Diesla. Dlatego formuła przeznaczonego do nich oleju została dostosowana do tych szczególnych wymogów.

Podstawowym zadaniem oleju jest smarowanie, czyli oddzielanie olejową warstwą (tzw. filmem smarowym) współpracujących ciernie metalowych elementów. Równie istotne jest zapewnienie odpowiedniej wewnętrznej czystości silnika. Dzisiejsze oleje silnikowe wysokich i najwyższych klas jakościowych zawierają w swoim składzie odpowiednio dobrane dodatki, tak aby w jak największym stopniu utrzymywać w czystości elementy silnika.

Orlen Oil

Coraz ostrzejsze wymogi stawiane olejom powodują, iż w ostatnich latach bardzo ważnym parametrem stały się własności dyspergujące oleju, czyli ocena tego, jak olej radzi sobie z osadami powstającymi w czasie pracy. Olej nie tylko musi wyprowadzać zanieczyszczenia z silnika, ale także utrzymywać je w sobie w jak największym rozproszeniu, zapobiegając tworzeniu się dużych skupisk zanieczyszczeń, które mogą zatykać filtry. Im lepsze własności myjące oraz dyspergujące oleju, tym większa gwarancja czystości silnika i odprowadzania zanieczyszczeń.

Oleje silnikowe przeciwdziałają również korozji i odprowadzają ciepło z elementów silnika, mają też wpływ na doszczelnianie układu tłok-pierścienie tłokowe-tuleja cylindra silnika, czyli tym samym – na osiągi i wielkość zużycia paliwa.

Artykuł przygotowany przez firmę Orlen Oil                       

Tagi

Orlen  Olej  Oleje  Orlen Oil 



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2