System, nad którym pracują właśnie inżynierowie Valeo, będzie łączyć kamery obserwujące otoczenie samochodu z czujnikami wykrywającymi przeszkody.
Czujniki o wiele szybciej i dokładniej wykryją np. zbliżający się motocykl, ostrzegając o tym kierowcę. Będzie to bardzo ważna informacja przed podjęciem decyzji o skręcie w lewo. Przejmą one również zadania asystenta monitorowania martwego pola, a przed otwarciem drzwi samochodu przestrzegać będą o nadjeżdżającym rowerzyście. Zaletą tego rozwiązania jest niezmienna jakość pracy bez względu na panujące warunki atmosferyczne.
Zastąpienie kamerami lusterek zewnętrznych ma dodatkową zaletę: ich niewielkie obudowy istotnie poprawią aerodynamikę pojazdu, a w efekcie obniży się zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla.
Firma Valeo pokazała opisywany system (nazwany Sighstream) podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie na przykładzie BMW i3.
0 komentarzy dodaj komentarz