Późną jesienią kończy się sezon motocyklowy. Firma Liqui Moly przypomina o kilku czynnościach konserwująco-pielęgnacyjnych, które trzeba wykonać aby jednoślad pozostał sprawny.
Pierwszym krokiem jest zatankowanie do pełna zbiornika paliwa. Dolanie specjalnego dodatku Liqui Moly Motorbike Stabilizator paliwa zapobiegnie utlenianiu się benzyny oraz powstawaniu osadów w układzie zasilającym silnik. Zaleca się stosowanie 25 ml środka na 5 litrów paliwa. Na koniec wystarczy pozostawić na około 10 minut pracujący silnik.
Na sprawność rozruchu silnika może wpłynąć również jakość oleju silnikowego. Przed wymianą oleju warto wypłukać układ preparatem Liqui Moly Motorbike Engine Flush. Jego użycie również wymaga pozostawienia na około 10 minut pracującego silnika.
Przy czyszczeniu łańcucha napędowego można zastosować preparat Liqui Moly Motorbike Oczyszczacz łańcucha. Po odparowaniu środka czyszczącego pozostaje nałożenie na łańcuch smaru białego (Liqui Moly Motorbike Biały smar do łańcucha) lub przezroczystego (Liqui Moly Motorbike Smar do łańcucha).
Podczas mycia motocykla przydaje się Liqui Moly Motorbike Środek do czyszczenia. Jest on bezpieczny dla elementów lakierowanych, plastikowych oraz gumowych. Po umyciu gąbką lub miękką szmatką wystarczy płukanie bieżącą wodą. Po wysuszeniu powierzchnie lakierowane powinny zostać zabezpieczone woskiem (np. Liqui Moly Motorbike Wosk w sprayu). Przy okazji można zabezpieczyć teleskopy wielofunkcyjnym preparatem LM 40.
Tak przygotowany motocykl powinien być przechowywany w suchym, choć niekoniecznie ogrzewanym pomieszczeniu. Pojazd warto okryć plandeką, która dodatkowo uchroni go przed osiadaniem kurzu. Wcześniej dobrze jest wyjąć akumulator i podłączyć go do specjalnej ładowarki.
Czas poświęcony na wykonanie opisanych czynności zaprocentuje wiosną, gdy motocykl bez problemów wjedzie w nowy sezon.
0 komentarzy dodaj komentarz