Luksemburska Federacja Biznesu przyznała firmie Goodyear Nagrodę Ekologiczną Fedil w kategorii "efektywność surowcowa" za innowacje związane z krzemionką pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżu.
Goodyear wykorzystuje krzemionkę do wzmacniania bieżnika opon. Stosowanie krzemionki pozyskiwanej z popiołu z łusek ryżu ogranicza ilość popiołu odpadowego trafiającego na wysypiska.
Dzięki stosowaniu krzemionki opony Goodyeara są bardziej efektywne paliwowo (co zmniejsza emisję dwutlenku węgla przez pojazdy) i bezpieczniejsze ze względu na wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni.
Według szacunków Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu. Utylizacja jego łusek stała się światowym problemem ekologicznym, którego nie rozwiązało nawet spalanie w procesie produkcji energii elektrycznej, bowiem powstający popiół nadal trafiał na wysypiska.
Przez ostatnie trzy lata inżynierowie Goodyeara w centach innowacji w Luksemburgu i Stanach Zjednoczonych prowadzili badania nad opracowaniem zrównoważonego i przyjaznej środowisku technologii, która umożliwi zastąpienie tradycyjnej krzemionki surowcem pozyskiwanym z popiołu z łusek ryżu. Tradycyjnie krzemionka stosowana do produkcji opon pochodzi z piasku. Jednak proces jej wytwarzania wymaga znacznych ilości energii i bardzo wysokich temperatur. Krzemionka otrzymywana w trakcie spalania łusek ryżu pozwala na znaczne obniżenie bilansu energetycznego.
0 komentarzy dodaj komentarz