Firma Maxwell Technologies ogłosiła, że system stabilizacji napięcia VSS Continental Automotive bazujący na ultrakondensatorach będzie stanowił standardowe wyposażenie w modelach ATS i CTS Cadillaca.
Układ stabilizacji napięcia Continentala jest częścią rozbudowanego systemu start-stop obniżającego koszty paliwa, poprawiającego wydajność i ograniczającego emisję spalin i dwutlenku węgla. Systemy start-stop wyłączają silnik gdy kierowca zatrzymuje się i włączają jednostkę napędową ponownie gdy kierowca naciska pedał gazu.
Ultrakondensatory Maxwella wykorzystywane w konstrukcji systemu Continental VSS służą za dodatkowe źródło zasilania stabilizujące napięcie w momentach wysokiego zapotrzebowania na energię. W odróżnieniu od akumulatorów, które produkują i magazynują energię na zasadzie reakcji chemicznych, ultrakondensatory przechowują energię w polu elektrycznym. Ten elektrostatyczny mechanizm przechowywania energii pozwala na ładowanie i wyładowanie w ułamku sekundy, sprawnie funkcjonowanie w szerokim zakresie temperatur, niezawodne działanie w okresie miliona i więcej cykli ładowania/rozładowania oraz zapewnia odporność na wstrząsy i wibracje.
0 komentarzy dodaj komentarz