W 2014 roku weszły w życie przepisy nakazujące używanie elementów odblaskowych pieszym poruszającym się po zmroku poza obszarem zabudowanym.
Działanie elementu odblaskowego uzależnione jest od stanu technicznego świateł w pojeździe. Ma to uświadomić kampania społeczna "Oświeceni", którą prowadzi fundacja "Jedź Bezpiecznie".
Podstawowym elementem akcji jest platforma internetowa www.oswieceni.eu, na której znajdują się materiały skierowane do pieszych, kierujących, osób zajmujących się edukacją oraz mediów. Wszystkie teksty, zdjęcia i filmy przeznaczone są do bezpłatnego wykorzystania. Akcję zaplanowano jako działanie stałe, bez ograniczeń czasowych.
Partnerami merytorycznymi kampanii społecznej "Oświeceni" zostały: Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Biuro Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Główny Inspektorat Transportu Drogowego oraz Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Funkcję "Promotora bezpieczeństwa" w ramach kampanii sprawuje marka Philips.
Poza wsparciem merytorycznym w przygotowywaniu materiałów edukacyjnych Philips zakupił kamizelki odblaskowe dla dzieci. Zostaną one przekazane do Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Funkcjonariusze lokalnych komend wręczą kamizelki dzieciom z klas 1–3 w wybranych szkołach podstawowych w niewielkich miejscowościach i wsiach na terenie całej Polski.
0 komentarzy dodaj komentarz