Hybrydowe wycieraczki samochodowe łączą zalety konstrukcji tradycyjnych i wersji z płaskim piórem.
Kompaktowe wycieraczki płaskie mają niższy współczynnik oporu powietrza, ale podczas pracy przy szybszej jeździe samochodem elastyczne pióra podatne są na działanie wiatru. Prowadzi to do nierównego oczyszczania szyby i generuje większy hałas. Zjawiska takiego nie obserwuje się w tradycyjnych konstrukcjach wycieraczek. Uchwyt, na którym zamocowane jest pióro, ma równomierny docisk na całej długości. Taka konstrukcja stawia jednak większy opór.
Profilowany spojler hybrydowej wycieraczki, bez tradycyjnego mechanizmu dociskowego, odpowiada za zachowanie optymalnej aerodynamiki, a tym samym obniża hałas powodowany pędem powietrza. Jednocześnie gumowe pióro na całej długości wzmocnione sprężystym rdzeniem zapewnia maksymalny i równomierny docisk podczas wycierania szyby niezależnie od prędkości jazdy.
Koncerny motoryzacyjne coraz chętniej wybierają wycieraczki hybrydowe jako elementy do pierwszego montażu. Dlatego też firma Valeo wprowadziła je do gamy First. Dzięki odpowiednim konektorom (9x3 mm lub 9x4 mm) hybrydowe wycieraczki Valeo First można dopasować do ramion starszych samochodów. Pióra dostępne są w 10 długościach, od 350 do 700 mm.
0 komentarzy dodaj komentarz