Do wprowadzonych w ubiegłym roku olejów silnikowych Castrol EDGE wzmocnionych technologią Titanium FST dołączyły we wrześniu produkty o lepkości 5W-30. Oznacza to, że wszystkie oleje Castrol EDGE są teraz wzmocnione tytanem.
Do sprzedaży trafiły dwa typy nowego oleju Castrol EDGE Titanium FST: 5W-30 LL (przeznaczony do silników grupy VW) oraz 5W-30 C3 (spełniający wymagania BMW). Wynika to z najnowszych wymagań norm VW 504.00/507.00 i BMW Longlife-04.
Olej o lepkości 5W-30 to ostatni produkt z gamy Castrol EDGE, który został wzbogacony o metaloorganiczne polimery tytanu. Technologia FST zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia (podnosi jego lepkość). Natomiast wprowadzenie polimerów tytanu zwiększa wytrzymałość filmu olejowego. Dodatki zmniejszają tarcie o 15%, a olej ma o 140 godzin dłuższą wytrzymałość niż podobny, ale bez dodatku polimerów tytanu. Testy wykazały, że nowy olej o 45% redukuje kontakt metal-metal w porównaniu z olejami konkurencyjnymi; zużycie krzywek, pierścieni tłokowych i panewek wału korbowego ograniczono o 25%.
Przeznaczony do silników grupy VW olej Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL musiał spełnić wymagania uaktualnionych norm VW 504.00/507.00. Przewidują one m.in. ograniczenie zużycia paliwa na poziomie 2% oraz jeszcze skuteczniejsze zwalczanie szlamów i depozytów wysokotemperaturowych w silnikach FSI i TDI. Olej 5W-30 LL spełnia także wymagania najnowszych wersji specyfikacji ACEA C3.
Syntetyczny olej Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 C3, przeznaczony do silników BMW (zarówno benzynowych, jak i Diesla z DPF), powstał w odpowiedzi na zaktualizowaną w 2014 roku normę BMW Longlife-04. Wprowadzono m.in. nowy silnik testowy BMW N20. Zgodnie z wymogami olej przechodzi m.in. trwający 370 godzin test wytrzymałości, po czym sprawdzana jest jego odporność na pienienie. Kontroli podlega także współpraca oleju z systemem Valvetronic.
Oba oleje zastąpią dostępny do tej pory Castrol EDGE 5W-30 FST, który do końca roku zostanie wycofany z oferty.
0 komentarzy dodaj komentarz