Najnowsza generacja układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS) firmy NSK wyróżnia się na tle poprzednich wersji tym, że została opracowania pod kątem zgodności ze standardem bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262 dla pojazdów drogowych.
W normie ISO 26262 zostały określone środki bezpieczeństwa dla kompletnych systemów elektrycznych i elektronicznych, jak również dla procesów rozwojowych. Regulacje i rekomendacje zawarte w ISO 26262 koncentrują się głównie na próbach wyeliminowania potencjalnych przyczyn usterek oraz na doprowadzeniu do powstawania niezawodnych i bezpiecznych produktów.
Podczas produkcji najnowszej platformy EPS firma NSK musiała dostosować cały proces rozwojowy do wymagań ISO 26262. Jednocześnie liczne części systemu (takie jak czujniki momentu i mikrosterowniki) zostały zaprojektowane pod kątem zwiększenia wytrzymałości; poza tym wprowadzono dodatkowe funkcje diagnostyczne zapewniające większy poziom bezpieczeństwa. Niezależne audyty potwierdziły, że system EPS firmy NSK spełnia wszystkie wymagania ISO 26262.
Opisywana platforma EPS jest przeznaczona dla samochodów kompaktowych. Charakteryzuje się ona gęstym upakowaniem komponentów, które zapewnia zmniejszenie o 10% zajmowanej przestrzeni w porównaniu z systemami stosowanymi obecnie (i o 40% mniej niż pierwsze układy EPS firmy NSK). Kompaktowe półprzewodniki i przekaźniki bez mechanicznych styków pozwalają na umieszczenie mniejszych radiatorów i pomagają w ograniczeniu ogólnej liczby elementów. Kolejną zaletą platformy EPS najnowszej generacji jest integracja czujników kąta skrętu z czujnikami momentu skrętu, co zapewnia możliwość współdziałania z dużą liczbą różnych systemów wspomagania układu kierowniczego oraz asystentów kierowcy.
0 komentarzy dodaj komentarz