Nowością ofertową marki Sentech są kompaktowe cewki zapłonowe przeznaczone do silników o małych pojemnościach. Przy ich produkcji wykorzystano nową technologię komponentów systemowych.
Nowe rozwiązania techniczne zapewniają idealnie dokładne wypełnienie spoin cewki, a tym samym całkowitą szczelność jej konstrukcji. Nowa technologia produkcji oznacza też lepsze przystosowanie cewki do pracy ciągłej w trudnych warunkach. Gdy cewka zapłonowa dotychczas pracująca w samochodzie zaczyna zdradzać oznaki pogłębiającego się zużycia, należy dokładnie ją zdiagnozować, a potem w razie potrzeby wymienić na odpowiednią cewkę Sentech najnowszej generacji.
Diagnozowanie
Co 80 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu cewka wymaga kontroli stanu technicznego metodą pomiaru rezystancji i ewentualnej wymiany, jeśli jej oporność różni się od znamionowych wartości fabrycznych. Nowe cewki zapłonowe Sentech, zanim trafią do odbiorcy, są sprawdzane w laboratorium na stanowisku pomiaru rezystancji oraz na innych stanowiskach, gdzie bada się odporność na czynniki chemiczne, wytrzymałość i szczelność obudowy. Na rynek trafiają więc wyłącznie produkty niezawodne we wszelkich eksploatacyjnych warunkach, całkowicie szczelne, odporne na wysokie i niskie temperatury oraz na różne związki chemiczne.
Prawidłowy montaż
Standardowe jego zasady i procedury są następujące:
1. wszystkie czynności należy wykonywać przy zimnym silniku i wyłączonym zapłonie;
2. najpierw mocuje się nową cewkę w miejscu wymontowanej starej, a następnie podłącza się do niej przewody wysokiego i niskiego napięcia zgodnie z oznaczeniami zacisków;
3. po zakończeniu wymiany należy uruchomić silnik, by sprawdzić równomierność jego pracy.
W nowoczesnych systemach sterujących może po tej operacji pojawić się sygnał usterki wymagający jej wykasowania z pamięci sterownika.
Zalecana kompleksowa wymiana
Cewka jest bardzo ważnym, lecz przecież nie jedynym elementem układu zapłonowego. Przyczyną jego awarii są z reguły "najsłabsze ogniwa" obu elektrycznych obwodów: nisko- i wysokonapięciowego, czyli przerywacze, kondensatory, rozdzielacze, przewody zapłonowe i świece. Nie warto zatem montować nowej cewki zapłonowej bez równoczesnej wymiany innych zużywających się części, zwłaszcza wiązek kabli wysokiego napięcia.
Nowy katalog produktów Sentech jest dostępny u dystrybutorów tej marki. Można go także bezpłatnie zamówić na stronie www.sentech.pl.
0 komentarzy dodaj komentarz