strona główna Nowości rynkowe Cewki zapłonowe nowej generacji
2015-08-07, ostatnia aktualizacja 2015-08-07 06:00

Cewki zapłonowe nowej generacji

Fot. GG Profits

Fot. GG Profits

Nowością ofertową marki Sentech są kompaktowe cewki zapłonowe przeznaczone do silników o małych pojemnościach. Przy ich produkcji wykorzystano nową technologię komponentów systemowych.

Nowe rozwiązania techniczne zapewniają idealnie dokładne wypełnienie spoin cewki, a tym samym całkowitą szczelność jej konstrukcji. Nowa technologia produkcji oznacza też lepsze przystosowanie cewki do pracy ciągłej w trudnych warunkach. Gdy cewka zapłonowa dotychczas pracująca w samochodzie zaczyna zdradzać oznaki pogłębiającego się zużycia, należy dokładnie ją zdiagnozować, a potem w razie potrzeby wymienić na odpowiednią cewkę Sentech najnowszej generacji.

Diagnozowanie

Co 80 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu cewka wymaga kontroli stanu technicznego metodą pomiaru rezystancji i ewentualnej wymiany, jeśli jej oporność różni się od znamionowych wartości fabrycznych. Nowe cewki zapłonowe Sentech, zanim trafią do odbiorcy, są sprawdzane w laboratorium na stanowisku pomiaru rezystancji oraz na innych stanowiskach, gdzie bada się odporność na czynniki chemiczne, wytrzymałość i szczelność obudowy. Na rynek trafiają więc wyłącznie produkty niezawodne we wszelkich eksploatacyjnych warunkach, całkowicie szczelne, odporne na wysokie i niskie temperatury oraz na różne związki chemiczne.

Prawidłowy montaż

Standardowe jego zasady i procedury są następujące:

1. wszystkie czynności należy wykonywać przy zimnym silniku i wyłączonym zapłonie;

2. najpierw mocuje się nową cewkę w miejscu wymontowanej starej, a następnie podłącza się do niej przewody wysokiego i niskiego napięcia zgodnie z oznaczeniami zacisków;

3. po zakończeniu wymiany należy uruchomić silnik, by sprawdzić równomierność jego pracy.

W nowoczesnych systemach sterujących może po tej operacji pojawić się sygnał usterki wymagający jej wykasowania z pamięci sterownika.

Zalecana kompleksowa wymiana

Cewka jest bardzo ważnym, lecz przecież nie jedynym elementem układu zapłonowego. Przyczyną jego awarii są z reguły "najsłabsze ogniwa" obu elektrycznych obwodów: nisko- i wysokonapięciowego, czyli przerywacze, kondensatory, rozdzielacze, przewody zapłonowe i świece. Nie warto zatem montować nowej cewki zapłonowej bez równoczesnej wymiany innych zużywających się części, zwłaszcza wiązek kabli wysokiego napięcia.

Nowy katalog produktów Sentech jest dostępny u dystrybutorów tej marki. Można go także bezpłatnie zamówić na stronie www.sentech.pl.



Sentech
Przewody i cewki zapłonowe



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2