Zespół AGH Racing zaprezentował bolid Formuły Student, który weźmie udział w sezonie wyścigowym 2015/16. Głównym partnerem teamu studentów krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej jest firma Valeo.
Studenckie zespoły z całego świata budują w ramach Formuły Student swoje autorskie bolidy, czyli pojazdy, w których siła docisku aerodynamicznego ma istotny wpływ na ich prowadzenie. Inaczej niż w tradycyjnych autach przyczepność bolidu rośnie z jego prędkością.
Sezon Formuły Student obejmuje około 20 wyścigów organizowanych na całym świecie (z wyjątkiem Afryki). Jednak z uwagi na ograniczenia budżetowe większość zespołów bierze udział tylko w kilku wyścigach. AGH Racing będzie rywalizować na torach na Węgrzech, w Hiszpanii i we Włoszech.
Pojemność silnika ograniczona jest do 600 cm3. Wykorzystywane są wyłącznie czterosuwowe jednostki tłokowe, pochodzące zazwyczaj z motocykli. Konstruktorzy mogą stosować dowolne doładowanie ciśnienia powietrza, ale na kanale dolotowym musi znajdować się zwężka o średnicy 20 mm. Minimalny rozstaw osi pojazdu to 1525 mm.
Zawody wyglądają zupełnie niż zmagania Formuły 1. W Formule Student rywalizacja dzieli się na dwie części: statyczną i dynamiczną. W pierwszej oceniana jest konstrukcja bolidu, koszt jego budowy, a także sposób prezentacji. W próbach dynamicznych sprawdzane jest przyśpieszenie pojazdu, przyczepność (w czasie jazdy po okręgu), a także jazda na czas po torze. Kierowcami są studenci; w takiej sytuacji bezpośrednia rywalizacja na torze byłaby zbyt niebezpieczna
Dla potrzeb krakowskiego zespołu firma Valeo dostarczyła chłodnicę o określonych parametrach cieplnych i rozmiarach oraz szereg innych elementów wykonanych na zamówienie: między innymi zwrotnice, piasty kół, elementy zawieszenia, a nawet mocowania poszycia. Wkład Valeo w budowę bolidu AGH Racing wyniósł około 15 proc. całej konstrukcji.
0 komentarzy dodaj komentarz