Mobil Delvac, jeden z pierwszych na świecie olejów do silników wysokoprężnych, obchodzi swoje 90. urodziny.
Wprowadzony do sprzedaży w 1925 roku olej miał sprostać wyzwaniom stojącym przed właścicielami coraz bardziej popularnych pojazdów z silnikami Diesla.
W połowie lat 20. XX wieku, firma Vacuum Oil (poprzedniczka ExxonMobil) opracowała specjalną formulację oleju silnikowego przeznaczonego do smarowania silników wysokoprężnych. Prace amerykańskich inżynierów Vacuum Oil były na ówczesne czasy wybitnym osiągnięciem, a nowy produkt został zarejestrowany pod nazwą Diesel Engine Lubricant by VACuum Oil (w skrócie DELVAC). Kolejne dekady upłynęły na udoskonalaniu składu olejów Mobil Delvac. Chcąc dotrzymać kroku gwałtownemu rozwojowi branży transportowej, w latach 30. XX wieku inżynierowie podnieśli skuteczność oleju Mobil Delvac w zakresie ochrony silnika przed zużyciem i korozją. Jednak prawdziwą rewolucją technologiczną było opracowanie w latach 70. pierwszych olejów syntetycznych. Prezentacja pierwszego syntetycznego oleju Mobil Delvac 1 do silników Diesla odbyła się w 1977 roku.
W latach 90. inżynierowie poszukiwali sposobów wydłużenia żywotności silników dzięki produktom smarnym. Pojawiły się też pojazdy ciężarowe wyposażone w systemy ograniczające emisję spalin, a coraz bardziej restrykcyjne normy Euro podniosły poprzeczkę również wobec producentów olejów silnikowych.
W maju 2013 roku ExxonMobil wprowadził do sprzedaży na całym świecie nowoczesny olej syntetyczny o niskiej lepkości Mobil Delvac 1 LE 5W-30 (zaprezentowany po raz pierwszy w Europie wcześniej, bo w 2009 roku). Niezależne testy na torze Millbrook w Wielkiej Brytanii wykazały, że produkty syntetyczne Mobil Delvac 1, w tym Mobil Delvac 1 LE 5W-30, mogą ograniczyć zużycie paliwa nawet o 2,9 proc.
Aktualna oferta środków smarnych marki Mobil Delvac obejmuje przede wszystkim produkty klasy premium – oleje syntetyczne do silników wysokoprężnych oraz oleje przekładniowe i smary.
0 komentarzy dodaj komentarz