Przed 10 laty powstał dział Bosch Automotive Tradition. Oferuje on obecnie ponad 60 000 produktów przeznaczonych dla miłośników samochodów zabytkowych.
Dział wchodzi w skład pionu Automotive Aftermarket z siedzibą w Karlsruhe. W jubileuszowym 2015 roku specjaliści zatrudnieni w sekcji Automotive Tradition pojawią się na wielu imprezach, takich jak Bosch Hockenheim Historic (9–12.04) i Techno Classica w Essen (15–19.04). Później odbędą się wystawy Bosch Vino Miglia (13–20.06) i Bosch Boxberg Klassik (26–28.06). Kolejnymi imprezami w harmonogramie są: Eifel Rallye Festival w Daun (23–25.07) i Międzynarodowa Wystawa Samochodowa (IAA) we Frankfurcie nad Menem (17–27.09).
Podczas ostatnich targów Retro Classics, Bosch Automotive Tradition zaprezentował ładowarkę CC do szybkiego doładowywania słabego akumulatora 6-woltowego. Urządzenie umożliwia także ładowanie podtrzymujące, które pozwala utrzymywać zabytkowe samochody w gotowości do jazdy nawet po dłuższym postoju. Dzięki zastosowaniu dzielonego kabla do ładowania jego jedna część może pozostać podłączona do akumulatora w samochodzie gdy ładowarka ma być usunięta. Dodatkowy bezpiecznik zapobiega zwarciu lub przepaleniu kabla (nawet jeśli jest on uszkodzony).
Urządzenie stanowi uzupełnienie mocnego akumulatora do 6-woltowych instalacji oldtimerów, który od ubiegłego roku jest produkowany przez firmę Bosch. Podczas gdy z zewnątrz akumulator wyposażony w czarną obudowę jest dostosowany do swojego historycznego odpowiednika, to przy wewnętrznych komponentach Bosch postawił na nowoczesną technikę. W ten sposób reprodukowane akumulatory gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa i dużą trwałość. Ponadto mogą być one poddawane niemal w całości procesowi recyklingu.
Bosch Automotive Tradition wydaje także poradnik motoryzacyjny "Kraftfahrtechnisches Taschenbuch" przeznaczony dla studentów uczelni technicznych i inżynierów z branży motoryzacyjnej. Z wiedzy zawartej w publikacji korzystają również technicy przygotowujący się do pracy w warsztatach samochodowych i rzeczoznawcy. Pierwsze wydanie poradnika ukazało się w 1932 roku; obecnie liczy on 1544 stron, które zawierają szczegółowe wyjaśnienia na temat funkcjonowania wszystkich istotnych podzespołów pojazdu – od silnika spalinowego do systemów wspomagania kierowcy. W przygotowaniu aktualnego wydania wzięło udział około 200 autorów, w tym inżynierowie Boscha i pracownicy wyższych uczelni.
0 komentarzy dodaj komentarz